جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
ظرفیت لازم برای فرآوری خرما در استان بوشهر فراهم شده است
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با توسعه و تقویت سردخانه‌ها، صنایع فرآوری و بسته‌بندی، ظرفیت لازم برای فرآوری خرما در استان بوشهر فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت سردخانه‌های خاص محصول خرما تا سال ۹۲ در استان بوشهر ۱۵ هزار تن بود که تا پایان سال گذشته به ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ ظرفیت فرآوری و بسته بندی محصول خرمای استان ۴۵ هزار تن بود که در پایان سال گذشته به ۹۰ هزار تن رسیده است و کل سردخانه‌های ویژه خرما و محصولات آبزیان در سال ۹۲، ۵۴ هزار تن بود که امروز به ۱۱۵ هزار تن رسیده است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تا سال ۹۲ تنها ۸۷ هکتار ظرفیت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در استان داشتیم که این رقم در سال ۹۵ به ۱۲۴ هکتار و در سال ۹۹ به ۴۳۰ هکتار رسیده و استان بوشهر را در رده ۱۰ استان برتر کشور قرار داده است.

وی افزود: اعتبار طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی از دو میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۴.۵ میلیارد تومان افزایش یافت و با افزایش اعتبارات این بخش، اراضی تحت پوشش آبیاری نوین از هزار و ۵۳۴ هکتار در سال به سه هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافت.

گراوند گفت: تا سال ۹۲ تنها دو میلیارد تومان اعتبار برای شبکه‌های آبیاری کشاورزی در استان مصوب شده بود که این رقم از سال ۹۶ به ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و امسال هم اخیراً ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شبکه‌های آبیاری سعدآباد و آب‌پخش اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای طرح نوین آبیاری علاوه بر افزایش فیزیکی بهره وری تولید از ۳۴۵ گرم محصول خرما به یک کیلو و ۳۳۰ گرم می‌شود، میزان مصرف آب هم از ۲۳ هزار متر مکعب در هکتار به ۱۲ هزار متر مکعب در هکتار کاهش می‌یابد.

کد خبر 32096
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار