یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
جولان کرونا در سنقر و کلیایی/ واکسیناسیون تسریع شود
کرمانشاه- افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شهرستان سنقر و کلیایی نشان می دهد که واکسیناسیون باید سریع‌تر در این شهرستان انجام شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها-فرح‌نوش خدابخش: بهترین روش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تزریق واکسن است که با ایجاد ایمنی محدود در برابر این ویروس سبب کاهش پیشرفت بیماری کرونا و عواقب جدی ناشی از آن همچون مرگ و میر می‌شود.

تزریق ۲ دُز واکسن کرونا سبب کاهش تعداد بستری‌های کرونایی در شهرها می‌شود و تأخیر در تزریق واکسن کرونا احتمال ابتلای هر فرد به بیماری شدید را در موج پنجم ویروس کرونا افزایش می‌دهد، با توجه به پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستان شهرستان سنقر و کلیایی و با توجه به گفته کارشناسان که استان کرمانشاه هنوز به قله موج پنجم کرونا نرسیده، تزریق واکسن کرونا برای مردم این شهرستان ضروری است.

بر اساس گفته کارشناسان بهترین واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس در دسترس‌ترین واکسن است‌.

بیمارستان سنقر مملو از بیماران کرونایی است

غلامرضا مرتضوی فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در مرحله نخست برای ۳۲ هزار و ۵۸۱ نفر و در مرحله دوم برای ۱۳ هزار و ۸۹۸ نفر در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: ۵۰.۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دُز نخست واکسن کرونا و ۲۱.۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دُز دوم واکسن کرونا در شهرستان سنقر و کلیایی را تزریق کردند.

جولان کرونا در سنقر و کلیایی/ واکسیناسیون تسریع شود

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با بیان اینکه ۴۶ هزار و ۴۷۹ دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است، گفت: هدف نهایی واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال علیه ویروس کرونا در شهرستان سنقر و کلیایی است.

مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر افراد بالای ۳۵ سال در شهرستان سنقر و کلیایی علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند، افزود: در این شهرستان از واکسیناسیون علیه ویروس کرونا استقبال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری و ۵۷ بیمار دیگر در بخش موقت بیمارستان شهر سنقر بستری موقت شده و در مجموع ۱۴۷ بیمار کرونایی در شهرستان سنقر و کلیایی بستری هستند.

به گفته فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی ظرفیت بیمارستان این شهرستان تکمیل شده و این بیمارستان مملو از بیماران کرونایی است.

مرتضوی تصریح کرد: با همکاری مردم و اهمیت به تزریق واکسن کرونا به ویژه تزریق دُز دوم آن موج پنجم شیوع ویروس کرونا روند کاهشی پیدا می‌کند.

سپاه ناحیه سنقر و کلیایی آمادگی لازم برای اجرای قرنطینه را دارد

عباسعلی خسروی فرمانده سپاه ناحیه سنقر و کلیایی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: به همت سپاه پاسداران واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شیفت عصر مرکز ولیعصر شهرک ولایت شهر سنقر انجام می‌شود.

وی افزود: شیفت عصر مرکز تجمیعی واکسیناسیون ولیعصر شهر سنقر در روزهای گذشته فعال شده و از ساعت ۱۴ لغایت ۲۰ نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام می‌شود.

جولان کرونا در سنقر و کلیایی/ واکسیناسیون تسریع شود

فرمانده سپاه ناحیه سنقر و کلیایی تصریح کرد: چهار گیت واکسیناسیون با سه نوع واکسن در مرکز تجمیعی ولیعصر شهر سنقر فعال است.

خسروی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کرونایی شهر سنقر و کلیایی، گفت: طبق صحبت‌های انجام شده با سپاه استان کرمانشاه در صورت دستور استاندار به عنوان رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با ظرفیت استانی، بیمارستان صحرایی می‌تواند در شهرستان‌های کرمانشاه افتتاح شود.

وی با بیان اینکه سپاه نواحی شهرستان‌های کرمانشاه به تنهایی قادر به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی نیست، افزود: سپاه ناحیه شهرستان سنقر و کلیایی آمادگی لازم برای اجرای قرنطینه را دارد.

فرمانده سپاه ناحیه سنقر و کلیایی تاکید کرد: مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کرده و در تجمعات و دورهمی‌ها شرکت نکنند تا از گردش هرچه بیشتر ویروس کرونا در جامعه جلوگیری شود.

کد خبر 32167
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار