یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
گاز مصرفی زمستان کشور را تامین می‌کنیم
ایسنا/بوشهر مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: آمادگی داریم در زمستان، روزانه حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی کشور تامین کنیم.

هادی هاشم‌زاده، امشب (پنجشنبه، ۱۱ شهریورماه) در نشستی که با حضور وزیر نفت اظهار کرد: این مجتمع، بهره‌بردار ۱۲ پالایشگاه میدان مشترک پارس جنوبی است که از این تعداد، تعمیرات اساسی ۸ پالایشگاه به پایان رسیده است.

وی افزود: تعمیرات اساسی ۴ پالایشگاه‌های باقی‌مانده نیز تا اواخر آبان‌ماه به پایان می‌رسد. آمادگی داریم در زمستان، روزانه حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی کشور تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز با تاکید بر ضرورت نگهداشت تولید میدان گازی پارس جنوبی، گفت: از مجموع ۳۹ سکوی پارس جنوبی، ۳۷ سکو و از مجموع ۴۰۰ حلقه چاه این میدان، ۳۳۶ حلقه چاه در مدار تولید قرار دارند.

محمد مشکین‌فام تصریح کرد: از ۴۰۰ حلقه چاه میدان گازی پارس جنوبی، هم‌اکنون ۳۳۶ حلقه چاه تولیدی است و بقیه چاه‌ها با آمدن لوله‌های CRA تکمیل خواهند شد.

وی افزود: از ۳۹ سکوی پارس جنوبی نیز ۳۷ سکو در مدار تولید قرار دارد و ۲ سکوی فاز ۱۱ باقی مانده است که امیدواریم ظرف ۲ سال آینده تکمیل شود.

مشکین‌فام میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در میدان پارس جنوبی را حدود ۸۰ میلیارد دلار طی ۲۰ سال عنوان کرد و گفت: ۱۳ پالایشگاه در پارس جنوبی قرار دارد که ۸ پالایشگاه در سایت یک تحویل شده و از ۵ پالایشگاه سایت ۲ نیز ۴ پالایشگاه تحویل بهره‌بردار شده است و تنها پالایشگاه فاز ۱۴ باقی‌مانده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بهره‌برداری از اسکله نخست بندر تنبک و صادرات ۳ الی ۴ کشتی از این اسکله، ادامه داد: در مجموع حدود ۷۰ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود و این میدان گازی با تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نقش بسزایی در تولید بنزین کشور دارد.

وی با اشاره به نقش حائز اهمیت پارس جنوبی، بر ضرورت حفظ و نگهداشت تولید این میدان تاکید کرد و گفت: در این زمینه، برنامه مدونی وجود دارد.

انتهای پیام

کد خبر 32222
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار