سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ - Tuesday, 21 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 0 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
گرانفروشی، در صدر تخلفات اصناف بوشهر
ایسنا/بوشهر معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیشترین تخلفات کشف شده از اصناف مربوط به گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

رضا جمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه اول سال جاری تعداد هزار ۵۳۷ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و  ادارات تابعه اخذ و رسیدگی شده است.  

وی افزود: از مجموعه هزار و ۵۳۷ فقره  شکایات رسیدگی شده، تعداد ۴۲۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، ۹۹۲ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد  ۱۲۵ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان بوشهر ادامه داد: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان،  مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان و... مابقی مربوط به سایر کالاها و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو  سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.

جمالی اضافه کرد: بیشترین تخلفات کشف شده شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛ وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق  سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.  

انتهای پیام

کد خبر 32387
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار