دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
گران‌فروشی و تقلب در صدر تخلفات اصناف استان بوشهر است
بوشهر- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: گران‌فروشی و تقلب در صدر تخلفات اصناف استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جمالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهروندان نقش مهمی را در راستای اعلام تخلفات اصناف دارند و از همه مردم انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به ما اطلاع دهند.

وی بیان کرد: طی پنج ماه نخست امسال بیش از هزار و ۵۰۰ فقره شکایت در مورد کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و ادارات تابعه اخذ و رسیدگی شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: از این تعداد شکایت، ۴۲۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این شکایت‌ها ۹۹۲ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده است خاطرنشان کرد: ۱۲۵ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

جمالی از گران‌فروشی، تقلب، ضرر و زیان، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و همچنین عدم رعایت ساعات کاری در صنف نانوایان به عنوان بیشترین تخلفات کشف شده یاد کرد.

وی بیان کرد: طی پنج ماهه امسال، بیشترین گزارشات و شکایت مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان بوده و مابقی مربوط به سایر کالاها است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در این مدت در حوزه خدمات نیز بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.

کد خبر 32389
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار