دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
روند کاهشی قیمت سیمان در استان بوشهر/ تولید افزایش می‌یابد
بوشهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش تولید سیمان در استان خبر داد و گفت: قیمت سیمان در استان بوشهر روند کاهشی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های مهمی در راستای افزایش تولید، توسعه صادرات و بهبود وضعیت تجارت در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی توسعه شاخص‌های سرمایه‌گذاری صنعتی در استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: طی سال جاری صدور جواز تأسیس واحد صنعتی ۳۷ درصد و سرمایه گذاری پیش‌بینی شده در این طرح‌ها ۹۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از روند نزولی قیمت سیمان در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: شرایط سیمان در بورس تغییر یافته و شاهد سیر نزولی قیمت سیمان هستیم.

وی اضافه کرد: در مردادماه سال جاری در استان بوشهر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان تولید شده که نسبت به سال قبل کاهش دارد و امید می‌رود در شهریورماه این روند بهبود یابد.

حسینی از رصد و پایش کالاها از زمان تولید تا زمان توزیع و فروش خبر داد و افزود: برنامه‌هایی از سوی وزیر صمت تدوین شده که در بازار کالا و اجناس اثرگذار است.

۳۱۵ هزار نفر واکسینه شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: روند کاهشی ورود بیمار به بیمارستان‌های استان را شاهد هستیم و از بستری روزانه ۲۰۰ بیمار جدید به کمتر از ۱۰۰ بیمار رسیده‌ایم.

سعید کشمیری با بیان اینکه همچنان این روند کاهشی در استان بوشهر ادامه خواهد یافت افزود: استان بوشهر در پیک پنجم کرونا با طوفانی شدید روبرو شد و تعداد بیماران بستری در یک روز به بالای هزار نفر رسید.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به زمان پیک کرونا در استان خاطرنشان کرد: کنون تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر به ۴۶۵ نفر رسیده است که بیانگر کاهش شدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۸۸۰ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال است که ۸۵ درصد از این تعداد معادل ۶۶۰ هزار نفر باید واکسن کرونا دریافت کنند.

وی ادامه داد: در استان بوشهر تاکنون ۴۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال حداقل یک نوبت و ۲۵ درصد نیز دو مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه ۳۱۵ هزار نفر در استان بوشهر یک نوبت و ۱۸۴ هزار نفر نیز دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند گفت: تاکنون به ۶۰ درصد جمعیت بالای ۴۰ سال و ۸۵ درصد افراد بالای ۵۰ سال واکسن کرونا تزریق شده است.

کد خبر 32509
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار