شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام/ وضعیت نگران کننده است
ایلام-افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام باعث شده وضعیت این استان همچنان بحرانی و نگران کننده باشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روزهای سیاه کرونا در استان ایلام تمامی ندارند، روز گذشته ثبت ۹ مورد فوتی در ۲۴ ساعت نشان داد این استان دارای وضعیت بحرانی در بحث کرونا دارد.

هرچند وضعیت واکسیناسیون در استان مطلوب گزارش شده اما همچنان روند مرگ و میر ناشی از کرونا در استان به نسبت به جمعیت استان بسیار بالا است.

خدمات رسانی سپاه به مردم استان ایلام

در ادامه خدمات بی وقفه سپاه امیرالمومنین (ع) به مردم استان این بار بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا را در سالن قلاویزان شهر ایلام دایر شده که آماده خدمت به مردم است.

مرکز واکسیناسیون کرونا سپاه امیرالمومنین (ع) استان یکی از بزرگترین مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان است.

افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام/ وضعیت نگران کننده است

از ابتدای شیوع کرونا و تاکنون که در پیک پنجم این بیماری منحوس قرار داریم، سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با راه اندازی مراکز مختلف درمانی در سطح استان کمک شایانی در تأمین سلامت مردم و مهار این بیماری داشته است.

رضایت مردم از خدمات سپاه

این مرکز در استان ایلام به همت سپاه امیرالمومنین (ع) و در راستای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و از ابتدای شروع واکسیناسیون در کشور به مردم خدمات ارائه کرده است.

روزانه نزدیک به یک هزار نفر در دو نوبت صبح و عصر به مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مراجعه می‌کنند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضور سپاه باعث شده مراکز بیشتری برای واکسیناسیون به مردم ارائه خدمات دهد.

محمد رضایی افزود: این مرکز از امکانات کافی برخوردار است و مراجعه کننده بدون هیچ مشکلی واکسن خود را تزریق می‌کنند.

اقدامات سپاه برای کمک به حوزه درمان استان ایلام

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پیک پنجم کرونا، مرکز درمان سرپایی و بستری موقت بیماران در مرکز شهر ایلام دایر شده است.

سردار جمال شاکرمی بیان کرد: سالن قلاویزان تغییر کاربری داده و به عنوان بزرگترین مرکز واکسیناسیون شهر ایلام با ۵۰ بخش آماده انجام واکسیناسیون عمومی است.

افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام/ وضعیت نگران کننده است

وی افزود: در حوزه درمان نیز همه بضاعت سپاه هم در حوزه معاونت سلامت سپاه و هم در حوزه بسیج جامعه پزشکی به کار گرفته شده و علاوه بر مرکز بزرگ واکسیناسیون، مرکز تنفسی بیماران سپاه امیرالمومنین استان روزانه پذیرای ۳۰۰ نفر از بیماران کرونایی است.

فرمانده سپاه استان ایلام ادامه داد: در اجرای کمک‌های مومنانه و حمایت قاطع از اقشار آسیب پذیر، توزیع کمک‌های مومنانه و کمک به آسیب دیدگان ادامه دارد.

مردم هوشیار باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرایط استان کماکان بحرانی و آمار مبتلایان و بیماران تنفسی افزایشی است.

محمد کریمیان افزود: هرچند آمارهای مبتلایان حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر شده اما هنوز نسبت به پیک‌های گذشته آمار بالاتر است.

وی عنوان کرد: بیش از ۹۲ درصد فوتی‌های کرونایی در استان افرادی هستند که واکسن کرونا دریافت نکردند، مردم باید هوشیار باشند و کماکان پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۳۳ هزار دوز واکسن در استان ایلام تزریق شده است.

اختصاص ۱۰۰ هزار دوز انواع واکسن کرونا به استان ایلام

سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار اختصاص ۱۰۰ هزار دوز انواع واکسن برای مردم استان شد و گفت: با توجه به شرایط خاص استان و در پیش بودن مراسم اربعین، واکسیناسیون برای تمام افراد بالای ۱۸ سال انجام شود.

افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام/ وضعیت نگران کننده است

وزیر بهداشت ضمن موافقت با اختصاص ۱۰۰ هزار دوز واکسن به ایلام، برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در استان دستور اقدام فوری صادر کرد که امروز ۵۰ هزار دوز آن برای استان ارسال می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین اعلام کرد با توجه به اینکه ما نمی‌توانیم واکسن را دپو کنیم به محض پایان تزریق این ۱۰۰ هزار دوز، مرحله بعد ارسال واکسن به ایلام را متناسب با نیاز استان آغاز می‌کنیم.

فلاحی همچنین نامه‌ها و درخواست‌های خود که در دولت قبلی به نتیجه نرسیده بودند را با ۲ درخواست جدید دوباره به جریان انداخت و وزیر بهداشت برای بررسی و پیگیری این مطالبات دستورات لازم را صادر کرد.

علی اکبر بسطامی دیگر نماینده استان در مجلس از وزیر بهداشت علاوه بر درخواست افزایش سهمیه واکسن و برداشتن سقف محدودیت سنی برای همه جمعیت بالای ۱۸ سال استان ایلام، تجهیز و تخصیص ماشین آلات حمل واکسن، افزایش سهمیه داروهای مؤثر در درمان بیماران کرونا و همچنین اقدام سریع برای افزایش ظرفیت و تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ایلام را خواستار شد.

کد خبر 32549
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار