دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
هر پاکت سیمان را در بوشهر ۳۵ هزار تومان بخرید
ایسنا/بوشهر معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر گفت: قیمت هر پاکت سیمان در مرکز استان درب واحدصنفی حداکثر ۳۵هزار تومان و سیمان فله دست پر حداکثر ۲۸هزار تومان خواهد بود.

رضا جمالی اظهار کرد: براساس مصوبات یکصد و چهل و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور و به منظور شفافیت و رصد زنجیره تولیدو فروش سیمان، کلیه کارخانجات تولیدی سیمان می‌بایست نسبت به عرضه صد در صدی تولیدات خود در بازار بورس کالا اقدام کنند.

وی درادامه افزود: هر گونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع بوده و برهمین اساس کلیه واحدهای تولیدکننده، واحدهای تولیدی سیمانبر دارای پروانه معتبر بهره برداری از مراجع ذیربط شامل واحدهای تولید بتن آماده، قطعات بتنی، تیرچه و بلوک، خریداران مجاز پروژهای ملی و عمرانی و کلیه خریداران مجاز برای مصارف عمومی و مردمی اعم از واحدهای صنفی عمده فروش، خرده فروش و انبوه سازان تجاری، اداری و مسکن ملزم به ثبت نام در بورس کالا و اخذ کد بورسی می‌باشند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر یادآور شد: کلیه فعالین حوزه تجاری سیمان از واحدهای تولیدی سیمان، خریداران سیمان شامل عمده فروش، خرده فروش، مجریان طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ملی و استانی، واحدهای سیمان بر مکلف به ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه افق می‌باشند و هرگونه خرید و فروش خارج از سامانه‌های یاد شده تخلف محسوب میگردد.

جمالی با اشاره به عرضه سیمان به قیمت مصرف کننده عنوان کرد: کارخانجات تولیدی محصولات خودرا به قیمت پایه و بر مبنای هر تن سیمان فله سه میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال و هرتن سیمان پاکت چهار میلیارد و ۷۹۴میلیون ریال به بورس کالا در هفته گذشته عرضه شده که با احتساب ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به قیمت‌های فوق اضافه و به خریداران تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: با احتساب هزینه‌های حمل، تخلیه و سود عاملین عمده و خرده فروش قیمت سیمان پاکت در مرکز استان بوشهر درب واحدصنفی حداکثر ۳۵هزار تومان و سیمان فله دست پر حداکثر ۲۸هزار تومان خواهد بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر عنوان کرد:  قیمت سیمان در شهرستان‌های محل استقرار واحدهای تولیدی از جمله دشتستان، دشتی و کنگان که بعد مسافت کمتری دارند کمتر از نرخ‌های مرکز استان و سایر شهرستان‌ها و قیمت سیمان در شهرهای یاد شده بر مبنای هزینه حمل محاسبه می‌شود.

جمالی تاکید کرد: این قیمت‌ها حداکثری بوده و فروش به قیمت بالاتر تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده، وفق مقررات با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. 

وی اضافه کرد: اگر چه بازرسی‌های میدانی حاکی از فروش رقابتی سیمان در بازار بوده و برخی از عاملین با قیمت‌های پایین‌تر نیز مبادرت به عرضه سیمان می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر افزود: با توجه به روند افزایش تولید و وفور عرضه سیمان به بازار پیش بینی می‌شود که در روزهای آتی با کاهش قیمت سیمان در سطح کشور و استان روبه‌رو خواهیم شد.

جمالی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در استای وظایف ذاتی خود ضمن پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی نسبت به استقرار بازرس مقیم در کارخانجات تولیدی و رصد زنجیره فروش اقدام و با متخلفان زنجیره یادشده وفق مقررات برخورد کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛ وی یادآور شد: شهروندان محترم می‌توانند گزارش و شکایات خود را به سامانه WWW.۱۲۴.IR یا به تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام

کد خبر 33300
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار