پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
هدف قیام امام حسین(ع) نجات جامعه از جهالت بود
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: هدف قیام امام حسین (ع) این بود تا جامعه را از جهالت و نادانی و حیرت و سرگردانی نجات داده و به آنها بصیرت دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر دوشنبه در آئین قرائت زیارت اربعین در مصلی جمعه گناوه با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین از اعدادی که در روایات اسلامی و آیات قرآن به آن اشاره شده است و در آیات متعدد خداوند نسبت به عدد اربعین عنایت داشته است.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اهمیت زیارت اربعین امام حسین (ع) در روایات ائمه اطهار (ع) افزود: از جمله در روایات اسلامی روایتی از امام حسن عسکری (ع) است که پنج علامت و نشانه را برای مؤمن ذکر فرمودند که خصوصیات شیعه را با غیر شیعه متمایز می‌کند و یکی از آنها زیارت اربعین است.

وی گفت: در این روایت از امام حسن عسکری (ع) در کنار خصوصیت ۵۱ رکعت نماز، زیارت اربعین ذکر شده است و همانگونه که نماز ستون و عمود دین است زیارت اربعین نیز ستون ولایت است.

هدف قیام امام حسین(ع) نجات جامعه از جهالت بود

وی گفت: فرازهای زیارت پرفیض اربعین که درباره امام حسین (ع) توسط امام صادق (ع) بیان شده است قابل تأمل، تدبر و دقت بسیار است.

امام جمعه گناوه با اشاره به فرازهایی از زیارت پرفیض اربعین خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) وارث تمام انبیا الهی است که اهداف انبیا الهی را دنبال کرد و احیا کننده اهداف انبیا الهی است و با قیام خونین عاشورا نگذاشت نام انبیا الهی در تاریخ بشریت محو شود.

وی تصریح کرد: خداوند امام را حجت را بر خلق قرار داد و خود امام حسین (ع) در کربلا حجت را بر مردم تمام کرد و آنها را نصیحت و اندرز داد ولی بعد از همه اینها خون قلب و دل خود را برای خدا بذل کرد.

وی ادامه داد: هدف قیام امام حسین (ع) این بود تا جامعه را از جهالت و نادانی و حیرت و سرگردانی نجات داده و به آنها بصیرت دهد.

قرائت زیارت پرفیض زیارت اربعین و سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

کد خبر 33856
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار