پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
سازهای سنتی و آئینی بوشهر به مسئولان استان ازمیر ترکیه اهدا شد
بوشهر- گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر استان بوشهر گفت: سازهای سنتی و آئینی بوشهر به مسئولان استان ازمیر ترکیه اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر گروه فرهنگی و هنری هومهر بوشهر عصر دوشنبه در این ارتباط در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: این برنامه که به همت سرکنسولگری ایران در استانبول تدارک دیده شده بود با حضور شماری از ایرانیان ساکن ازمیر و شیعیان ترکیه همراه بود.

مهدی جلالی افزود: سنج و دمام، سینه زنی، نوحه خوانی و نمایش از جمله برنامه‌های هنری بود که گروه هومهر در اجرای خود در شهر ازمیر ترکیه برای تماشاگران به معرض نمایش گذاشت.

وی گفت: در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امین زند هنرمند گروه هومهر که در اجرای آلمان گروه را همراهی کرد تماشاگران یک دقیقه سکوت کردند.

وی تصریح کرد: امین زند ۲۷ تیرماه امسال پس از یک دوره بیماری ناشی از ضایعه مغزی درگذشت.

جلالی بیان کرد: گروه هومهر پیش از این نیز آئین نمایشی تجلی حقیقت را در شهرهای مختلف آلمان و لهستان اجرا کرده بود

جواد معبودی فر سرکنسول ایران در استانبول در مورد اجرای گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر در ازمیر گفت: ابتدا باید از حضور گروه فرهنگی و هنری هومهر از استان بوشهر در ازمیر ترکیه قدردانی کنم.

وی افزود: اجرای گره هو مهر خوب و برنامه وزینی بود و حضار از اجرای گروه لذت بردند و این مدل اجرای آئین نمایشی برای تماشاگران جدید بود.

معبودی فر افزود: ازمیر ایرانیان زیادی دارد و ما همیشه علاقه‌مند به ارائه خدمت به این ایرانیان در زمینه‌های مختلف از جمله آئین‌های فرهنگی و مذهبی بودیم.

سرکنسول ایران در ترکیه گفت: در این رابطه امسال آئین عاشورا را در استانبول برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم آئین ویژه اربعین در شهر ازمیر برگزار شود.

وی گفت: ویژه برنامه‌های طرح تجلی حقیقت گروه هومهر در شهرهای مختلف آلمان و لهستان دیده بودم که اجرای بسیار خوبی بود و لذا تصمیم گرفتیم برای اربعین امسال از گروه هومهر در ازمیر دعوت کنیم.

معبودی فر گفت: اجرای امشب بی نظیر بود، با توجه به حضور تماشاگرانی از کشور ترکیه در اجرای امشب در ابتدا احساس می‌کردم یک مقدار شرایط برای ایشان سخت باشد اما پس از توضیحات پایان اجرا که از سوی سرپرست گروه هومهر انجام شد تماشاگران بسیار لذت بردند و همچنین دو هدیه‌ای که از طرف گروه هومهر به معاون شهردار و معاون استاندار ازمیر اهدا شد آنان را شگفت زده کرد.

سرکنسول ایران در ترکیه تصریح کرد: همچنان ویژه برنامه‌های فرهنگی ما ادامه خواهد داشت و علاقمند هستیم گروه هومهر را برای اجرا در استانبول دعوت کنیم.

از سوی گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر در پایان اجرای آئین نمایشی تجلی حقیقت ویژه اربعین در شهر ازمیر ترکیه، یک دمام و یک نی از سازهای سنتی و آئینی بوشهر از سوی مهدی جلالی سرپرست گروه فرهنگی و هنری هومهر به معاون استاندار و همچنین معاون شهردار ازمیر ترکیه اهدا شد.

همچنین سرپرست گروه فرهنگی و هنری هومهر یک عدد دمام و نی از سازهای موسیقی آئینی و مذهبی بوشهر به معبودی فر سرکنسول ایران در ترکیه اهدا کرد.

کد خبر 33860
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار