یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
واکسن نمی‌زنی؟ اخراج!
رسانه CNBC اعلام کرده است که شرکت هواپیمایی یونایتند ایرلاین، حدود ۶۰۰ کارمندش را به دلیل امتناع از زدن واکسن کرونا اخراج کرده است.

حالا که تب واکسن کرونا در دنیا داغ است و همه کشورها به تکاپوی واکسیناسیون سراسری افتاده‌اند و بعضی، به ایمنی جمعی از طریق واکسیناسیون عمومی رسیده‌اند، با نگاه عجیب برخی مردم به واکسن کرونا مواجه هستیم. برخی مردم که البته در همه جوامع در اقلیت قرار دارند، در مقابل واکسن کرونا جبهه گرفته‌اند و از زدن آن امتناع می‌کنند. گروهی تظاهرات اعتراضی برپا می‌کنند و گروهی دیگر مضرات عجیب و غریبی را برای انواع واکسن کرونا ذکر می‌کنند. البته سازمان بهداشت جهانی تمام این فرضیات را بی اساس خوانده و از همه مردم دعوت کرده است که واکسن بزنند. چرا که ایمنی جمعی و رهایی از همه‌گیری کرونا فقط با واکسیناسیون «همه مردم» ممکن می‌شود.

در همین راستا رسانه CNBC در گزارشی به نقل از مدیرعامل شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاین اعلام کرده است که این شرکت هواپیمایی ۹۹ درصد کارکنان خود را واکسینه کرده و برای بقیه کارکنان یک ضرب الاجل تعیین کرده است. ۲۷ سپتامبر!

مدیرعامل این شرکت می‌گوید کارکنان شرکت هواپیمایی موظف بودند تا ۲۷ سپتامبر هر طور که شده، هر واکسنی که مورد نظرشان است را دریافت کنند. دقیقاً روز ۲۸ سپتامبر (دیروز) حدود ۶۰۰ کارمندی که از زدن واکسن امتناع کرده بودند، با نامه فسخ قرارداد همکاری مواجه شدند.

این شرکت هواپیمایی تنها شرکتی نیست که برای کارکنانش الزام زدن واکسن را به طور جدی و با ضرب الاجل وضع کرده است و تنها شرکتی هم نیست که با جبهه‌گیری برخی از کارمندان در مقابل واکسن کرونا مواجه شده است.

هم‌چنان برخی مردم در سراسر دنیا بر اساس فرضیاتی که خودشان از آن سر در می‌آورند، کرونا را یک توطئه و واکسن آن را پرضرر می‌دانند.

کد خبر 33951
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار