یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
بی‌تفاوتی شهروندان آستارایی در تزریق واکسن نگران کننده است
آستارا- فرمانده سپاه ناحیه آستارا با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی شهروندان نسبت به تزریق واکسن کرونا، گفت: آستارا در جایگاه انتهای واکسیناسیون استان گیلان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ بهزاد قنبری ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا آستارا با اشاره به مشارکت بسیج و سپاه در اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پشتیبان فکری، تجهیزاتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا باشند.

وی با اشاره به بی توجهی نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی در آستارا و کم کاری برخی ادارات و نهادها در حوزه این بیماری، افزود: متأسفانه در حوزه واکسیناسیون آخرین شهرستان استان گیلان هستیم و باید یک همت جمعی برای این کار انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه واکسیناسیون، گفت: در روستاها آمار واکسیناسیون بسیار ضعیف است و از دهیاران و شبکه بهداشت و درمان در این حوزه گله داریم.

سرهنگ قنبری، تصریح کرد: قرارگاه حاج «قاسم سلیمانی» کوتاهی را از هیچ دستگاهی نپذیرفته و مسببان کم کاری به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه چرا باید برخی پایگاه‌های واکسیناسیون شهری تعطیل شوند، گفت: مجموعه بهداشت و درمان موظف به رفع تمام نواقص است و سپاه و بسیج به طور کامل و شبانه روزی آمادگی ارائه خدمات به شهروندان را دارد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با هشدار به کسانی که شهروندان را به عدم واکسیناسیون تشویق می‌کنند، تأکید کرد: با این افراد برخورد قاطع انجام می‌شود.

راه اندازی ۱۲ پایگاه واکسیناسیون در آستارا

سرپرست فرمانداری آستارا در ادامه این جلسه با اشاره به تلاش‌های مضاعف در خصوص بهبود وضعیت کرونا در این شهرستان، گفت: با تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت و بسیجیان شرایط آستارا از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر کرده و با ایجاد ۱۲ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان شرایط بهتر می‌شود.

سید سعید میر قربانی به لزوم مدیریت میان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: تعدد مراجعان برای اخذ برگه تردد به فرمانداری آستارا باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان و مجموعه شده و نیروی انتظامی باید با یک تدبیر درست این مشکل را مدیریت کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع واکسیناسیون در کنترل بیماری خواستار حضور مردم در پایگاه‌های واکسیناسیون و تزریق واکسن کرونا شد.

۱۱ درصد دانش آموزان آستارایی واکسن زدند

مدیر آموزش و پرورش آستارا در این جلسه با بیان اینکه در حوزه واکسیناسیون، فرهنگیان آستارا عملکرد مناسبی داشته اند، اظهار کرد: ۹۴ درصد فرهنگیان دُز اول و ۸۳ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

سید سجاد موسوی با اشاره به واکسیناسیون ۱۱ درصد دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال آستارایی، افزود: این میزان معادل ۶۰۰ نفر از دانش آموزان است.

تزریق روزانه ۱۳۰۰ دُز واکسن در آستارا

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط بیش از ۱۳۰۰ دُز واکسن در شهرستان تزریق می‌شود، اظهار کرد: تا امروز در مجموع ۵۶ هزار و ۴۳۹ نفر واکسن دریافت کرده اند.

فرید بصیری مقدم با بیان اینکه از این تعداد ۵۱ درصد دُز اول و ۱۸ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند، گفت: در حوزه روستایی نیاز به یک همت برای افزایش تزریق واکسن داریم.

وی به تعطیلی برخی مراکز تزریق واکسن در آستارا اشاره کرد و افزود: با ارسال نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت در خصوص منع به کار گیری افراد داوطلب همیار مدافعان سلامت، ۳۴ نفر در شهرستان آستارا از حوزه واکسیناسیون کنار گذاشته شدند و این ضربه بزرگی به روند واکسیناسیون در سطح شهرستان وارد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا، افزود: تعداد بستری‌های کرونا در این شهرستان مرزنشین با یک کاهش چشمگیر به ۲۵ نفر رسیده است.

کد خبر 33961
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار