یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۲ سال در فارس آغاز شد
شیراز – مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای افراد ۱۲ سال به بالا در استان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر روح الله حسینی، گفت: تمامی متولدین ۱۳۸۸ و قبل از آن برای انتخاب محل و زمان تزریق واکسن کرونا می‌توانند به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

وی افزود: تا ششم مهر ۱۴۰۰، ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۵۵۱ دوز نوبت اول و ۹۰۱ هزار و ۷۹۶ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تا ششم مهر ۱۴۰۰ مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در استان فارس به ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۴۷ دوز رسید.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: برای قطع زنجیره انتشار ویروس می‌بایست درصد قابل توجهی از مردم کشور واکسینه شوند؛ به همین منظور ستاد ملی کروناویروس در حال برنامه ریزی برای اعمال محدودیت‌های هوشمند برای افرادی است که واکسینه نشده‌اند.

دکتر حسینی با اشاره به ضرورت مشارکت برای بازگشت به وضعیت عادی قبل از کرونا، از مردم استان خواست برای تداوم امکان استفاده از خدمات اجتماعی و محروم نشدن از این خدمات، در سریع‌ترین زمان ممکن برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه بر اساس طرح هوشمند واکسیناسیون در آینده تنها افرادی می‌توانند از خدمات اجتماعی استفاده کنند که هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند، یادآور شد: فاصله دریافت دو دوز واکسن در انواع واکسن متفاوت بوده و دست کم چهار هفته است که از افراد دعوت می‌شود در موعد مقرر، در این زمینه اقدام کنند.

کد خبر 33967
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار