شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
تصویب ۹۴ طرح حاصل سفر رئیس جمهور به بوشهر
در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۴ طرح در حوزه‌های گاز، نفت و پتروشیمی، کشاورزی، اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در پایان سفر یک روزه خود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت‌های پایین دستی انجام گیرد تا هم اشتغال ایجاد کند و هم ارزش افزوده.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: در صنایع نفت و گاز مستقر در استان بومی گزینی در اولویت است چرا که وقتی نیروی بومی جوان، تحصیل کرده و آماده به کار در این استان وجود دارد باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی تصریح کرد: شرکتهای پتروشیمی درآمد خوبی دارند که باید از این درآمد سهمی را برای توسعه‌یافتگی استان به منظور خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات اجتماعی اختصاص دهند.

رئیس جمهور بیان کرد: همچنین در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه نخیلات باید اقداماتی صورت بگیرد تا مشکلات موجود رفع شود و استان بوشهر در این زمینه به قطب اول کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: از این رو با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان می‌توان حدود ۶۰تا۷۰ درصد مشکلات آب حوزه کشاورزی را حل کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسئله آب بوشهر با اهمیت و جزو ضرورت‌هاست و ما در این سفر تلاش کردیم از دو کانال این مسئله را حل کنیم. یکی از طریق نیروگاه اتمی مقرر شده است حدود ۷۰هزارمترمکعب مورد نیاز این استان تامین شود و دیگری با تامین آب‌شیرین‌کن‌ها بقیه نیاز مرتفع شود.

رئیسی عنوان کرد: برق مسئله دیگری‌ست که در جلسات این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در حال حاضر ۱۰۰۰مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی این ظرفیت به سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: همچنین این امکان وجود دارد که از صنعت هسته‌ای حدود ده هزار مگاوات برق تولید شود.

رئیس جمهور گفت: توسعه‌یافتگی در استان بوشهر نیازمند برق، آب، جاده‌های موصلاتی و راه‌آهن است که متاسفانه در سال‌های اخیر پروژه راه‌آهن بوشهر تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیسی خاطرنشان کرد: مقرر شد با اختصاص بودجه از سه کانال فاینانس، تهاتر و منابع موجود مشکل راه‌آهن بوشهر حل شود تا از بن‌بستی که در آن قرار گرفته است خارج شود.

وی اظهار کرد: مسئله اشتغال و مسکن در استان بوشهر بسیار بااهمیت است.

رئیس جمهور گفت: زمین برای ساخت مسکن در بوشهر باید تامین شود، از این رو با پیگیری مسئولان زمین‌های حاشیه شهرهای استان برای انبوه سازی در نظر گرفته شد.

رئیسی تصریح کرد: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی این استان بوشهر برای احداث حوضچه‌های میگو در نظر گرفته شده است که آماده واگذاری به جوانان مستعد و جویای کار استان است البته در گام بعدی ۱۵ هکتار زمین برای این منظور پیش‌بینی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان بوشهر وجود دارد نباید با این حجم بیکاری در این استان روبه‌رو باشیم بنابراین باید مشکلات و عقب‌ماندگی‌های این استان حل شود، در این راستا دولت درصدد است تا با فعال کردن اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی مشکل بیکاری در این استان را ریشه‌کن کند.

رئیس جمهور در پایان یادآور شد: طی این سفر در شورای اداری ۹۴طرح در حوزه‌های نفت،گاز و پتروشیمی، کشاورزی، اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری تصویب شد که یه زودی بودجه لازم برای اجرا شدن این طرح‌ها اختصاص خواهد یافت و معاون اجرایی رئیس جمهور مسئول پیگیری اجرای این طرح‌ها در استان بوشهر خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 34392
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار