جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر امسال دو برابر می‌شود
بوشهر- وزیر نیرو با بیان اینکه آب توزیعی در استان بوشهر کافی و پایدار نیست گفت: تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر امسال دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر منابع آب استان بوشهر از خط کوثر، خط کازرون، ۲۳۰ چاه و ۳۵ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه ۱۵۴ میلیون مترمکعب و در بخش کشاورزی ۷۰۰ میلیون مترمکعب تأمین می‌شود که این میزان آب با توجه به مصارف و نیاز استان آب کافی و پایداری برای استان نیست.

وزیر نیرو بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را به عنوان برنامه مهم در دستور کار داریم تا آب مورد نیاز استان به خوبی تأمین شود.

وی به روند توسعه سدها اشاره کرد و ادامه داد: سد مخزنی باغان را تا اردیبهشت آبگیری کنیم که اکنون ۶۰ درصد پیشرفت دارد. سد مخزنی خائیز با حجم ۱۶ میلیون مترمکعب مراحل آبگیری شروع شده است و امیدواریم تا خرداد تکمیل شود.

محرابیان خاطرنشان کرد: سد دالکی ۲۷۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن دارد که در حال حاضر ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آبگیری را در ۱۴۰۲ انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ سعدآباد اجرا می‌شود و امسال به بهره‌برداری می‌رسد افزود: سد اخند در منطقه عسلویه نیز امیدواریم در بهمن امسال آبگیری انجام شود.

وزیر نیرو افزود: سد باهوش هم مورد تاکید رئیس جمهور است و امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن انجام شود. این سدها ۵۰۰ میلیون مترمکعب به ذخایر استان بوشهر اضافه می‌کند.

وی گفت: اکنون ۳۵ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در حال بهره‌برداری در استان بوشهر داریم و برنامه داریم ۹۰ هزار مترمکعب را به بهره‌برداری برسانیم که ۳۵ هزار مترمکعب امسال و ۵۵ هزار مترمکعب هم تا سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: سد مخزنی دشت پلنگ از اعتبارات فاینانس استفاده می‌کند و برنامه داریم که در ۱۴۰۲ آبگیری انجام شود. این سد ۱۷ درصد پیشرفت دارد.

کد خبر 34395
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار