پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
ممنوعیت خرید و فروش توتون و تنباکو خارج از شبکه توزیع در بوشهر
ایسنا/بوشهر معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خرید، فروش و صادرات برگ توتون و تنباکو خارج از شبکه توزیع در این استان را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرد.

ابوالقاسم محمدزاده اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور به منظور صیانت حداکثری از کشاورزان و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید کننده محصولات دخانی، اولویت خرید برگ توتون و تنباکو از کشاورزان با تولیدکنندگان محصولات دخانی است.

وی بیان کرد: در غیر این صورت با اشخاص بدون مجوز که در سطح کشور و به ویژه استان بوشهر (مرکزهای کشت توتون و تنباکو) به طور غیرقانونی مبادرت به خرید، حمل و فروش برگ توتون و تنباکو کنند، برابر قوانین و مقررات مربوطه، برخورد جدیِ قانونی می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  ادامه داد: خشکسالی و آفات (ساقه سیاه) برگ توتون و تنباکو در سال‌جاری زراعی، مشکلاتی نظیر کمبود توتون و تنباکوی مورد نیاز برای واحدهای تولیدکننده محصولات دخانی را به دنبال داشته است.

محمدزاده افزود: از سوی دیگر گزارش‌‎هایی مبنی بر خرید برگ توتون کشاورزان از سوی افراد بدون مجوز و مجوزهای منقضی شده و نیز بدون اعتبار از حیث تناژ بر مشکلات یاد شده مشاهده شده است به همین دلیل تصمیم‌‎های لازم برای ساماندهی خرید و فروش محصولات دخانی لحاظ و اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل روابط عمومی محمدزاده عنوان کرد: همه کالاهای تولید داخل و وارداتی که به صورت تجاری بر خلاف ضوابط تعیینی دولت خرید، حمل و فروش یا نگهداری شود علاوه بر فرآورده‌های نفتی و دارویی مطابق ماده «۲» دستورالعمل موضوع قاچاق، مشمول کالای قاچاق است.

انتهای پیام

کد خبر 35368
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار