دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
پانزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس با ۱۵ رویداد اجرا می‌شود
ایسنا/بوشهر رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران گفت: برای پانزدهمین دوره این جشنواره ۱۵ رویداد تا روز ملی خلیج فارس در ۱۰ اردیبهشت پیش‌بینی شده است

رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران ظهر امروز به حضور ویدئو کنفرانسی در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای خلیج فارس با عنوان رویداد نخست پانزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس از ظرفیت، حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار و دارای موقعیت سوق‌الجیشی است.

رحیم یعقوب‌زاده ادامه داد: خلیج فارس در حوزه‌های ژئوفیزیکی و در ابعاد فرهنگی، زیست محیطی، اقتصادی و امنیتی ظرفیت‌های زیادی برای ایران و جهان دارد.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۸۴ به پیشنهاد شورای فرهنگی کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۰ اردیبهشت را به نام روز ملی خلیج فارس ثبت کردند و از همان روز بود که مرکز فرهنگی دانشجویان ایران به عنوان دبیرخانه طرح اقدام به برگزاری همایش ملی خلیج فارس کرد و تا کنون ۱۴ دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران خاطر نشان کرد: برای پانزدهمین دوره این جشنواره ۱۵ رویداد تا روز ملی خلیج فارس در ۱۰ اردیبهشت پیش‌بینی شده است که امروز اولین یادمان شهدای خلیج فارس به عنوان افتتاحیه این جشنواره برگزار شد.

یعقوب‌زاده گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۲۷ نشست به جز همایش‌های خلیج فارس برگزار شده و ۲۶۴۸ مقاله از طریق همایش ملی خلیج فارس به دبیرخانه ارسال شده است و همچنین ۱۸ جلد کتاب با موضوع خلیج فارس در انتشارات ما به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: دوازدهمین دوره جشنواره ملی خلیج فارس در سال ۱۳۹۷ با پشتیبانی جهاددانشگاهی بوشهر به نحو ارزنده‌ای برگزار شد و امیدواریم اختتامیه این جشنواره نیز اردیبهشت ۱۴۰۱ در بوشهر برگزار شود.

رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران تاکید کرد: در پانزدهمین دوره جشنواره خلیج فارس به دنبال اثنبات نام خلیج فارس در عرصه بین المللی، توسعه گردشگری دریایی، بررسی تحولات سیاسی و فرهنگی منطقه و بررسی مخاطرات زیست محیطی هستیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز ظهر امروز در این آیین اظهار کرد: در جریان حماسه ۱۶ مهر ۱۳۶۶ شهید نادر مهدوی و یارانشان در شرایط سخت آن روزهای خلیج فارس مقتدرانه و با کمترین امکانات مقابل ناوگان دریایی آمریکا ایستادند و از پهنه آبی خلیج‌فارس و تنگه هرمز حفاظت کردند.

عیسی علیزاده اضافه کرد: در این رویارویی نادر مهدوی به همراه دریادلان دیگر همچون گرد، توسلی، محمدی‌ها، شفیعی، مبارکی و آبسلان به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: این حماسه می‌تواند سرمشق شایسته‌ای برای مقاومت ایران اسلامی باشد تاجایی که اکنون قدرت فزاینده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان موجب شده است تا نیروهای سرافراز ایران از پس ماموریت‌های خطیر دریایی در فواصل مختلف زمانی برآیند و معادلات دشمنان در منطقه را بر هم زنند.

علیزاده ادامه داد: تقویت بنیه دفاعی و به ویژه بنیه نظامی-دریاییِ جمهوری اسلامی ایران از مهمترین راه‌های مقابله با قدرت‌های جهانی برای حفظ کشور است.

وی بیان کرد: تکریمی که از شهید نادر مهدوی و یارانش در خلیج‌فارس صورت می‌گیرد در واقع تقدیر از ارزش‌های دفاع مقدس رشادت سربازان بی ادعا و غیور این سرزمین است که جان خود را بر طبق اخلاص گذاشتند تا دشمن چشم طمع به یک وجب از این سرزمین نداشته باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: خلیج‌فارس به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین مرکز ارتباطی جهان از اهمیت زیادی برخوردار است و همواره سیاست‌های کلان کشور با در نظر گرفتن این منطقه مهم گرفته می‌شود.

علیزاده یادآور شد: ایرانی ماندن خلیج فارس و بالندگی این آبراه مرهون تلاش مجاهدانی از جنس شهدای سال ۱۳۶۶ است پرچم پاسداری از این آب و خاک را به دوش کشیدند و با خون پاک خود درخت تنومند ایران اسلامی را آبیاری کردند.

وی خاطر نشان کرد: اگر در گذشته شهید مهدوی و یارانش با کمترین امکانات هیمنه قدرت‌های جهانی را شکستند امروز نیز رهروان آن شهیدان در قامت دانشجویان، نخبگان و پژوهشگران با همان شور و شوق انقلابی به دانش قوی دست پیدا کردند و ترکیب ایمان، جهاد و دانش را شکل دادند.

انتهای پیام

کد خبر 35441
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار