یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
بدهی سنگین بیمارستان کنگان نتیجه کم‌توجهی دانشگاه علوم پزشکی است
بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان گفت: بدهی سنگین بیمارستان کنگان نتیجه کم توجهی‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر حسین پور عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان ۱۹۲ تخت خوابی امام خمینی کنگان بیمارستانی که از آن به واسطه حجم خدمات و منطقه وسیعی که پوشش می‌دهد، به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر یاد می‌شود.

وی اضافه کرد: این بیمارستان به شهرستان‌هایی مثل خود کنگان، دیر، جم، عسلویه در استان بوشهر و شهرستان‌هایی از استان فارس و استان هرمزگان هم خدمات دهی و سرویس دهی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان بیان کرد: بیمارستانی با این نام و با این ظرفیت که همه مسئولین از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گرفته تا جاهای دیگر، هر فردی که مسئولیت مرتبط دارد، اسم این بیمارستان را به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر معرفی می‌کند. اما آیا واقعاً این بیمارستان، قطب درمان هست؟

وی افزود: بیمارستانی که محل رجوع مردم، محل درمان مردم و بیماران هست، آیا خودش نیاز به درمان ندارد؟ امروز باید به صراحت اذعان کنیم که بیمارستان ما در وهله ی اول، با توجه به شرایط بسیار اسفناک مالی و مشکلات در حوزه‌های دیگر، خود نیاز به یک جراحی و درمان ریشه‌ای دارد.

حسین‌پور تاکید کرد: سالهاست که این بیمارستان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. امروز بدهی بیمارستان امام خمینی به بیش از ۲۷ میلیارد تومان رسیده است. در سر فصل‌های مختلف این بیمارستان به شدت تا زیر گلو بدهکار و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

گلایه ما فقط از حوزه صنعت نیست

عضو شورای اسلامی شهر کنگان تاکید کرد: باید بگویم گلایه مان فقط از حوزه صنعت نیست؛ گلایه ما ابتدا از دانشگاه علوم پزشکی است؛ از ماست که بر ماست. آیا سهم بیمارستان کنگان از تخصیص‌های آبان ماه دانشگاه علوم پزشکی باید فقط ۳۶۰ میلیون تومان باشد در حالی که درآمد آن بالاتر از ۲ میلیارد تومان بوده است؟

وی ادامه داد: این مبلغ حتی نمی‌تواند یک پنجم هزینه‌های بیمارستان امام خمینی را جبران کند. تکلیف بیمارستان کنگان با مابقی هزینه‌های ماهانه چیست؟ مشخص است که با این روال معیوب و کسری شدید بودجه در هر ماه، این بیمارستان باید تا گلو، زیر قرض و بدهی برود و عملاً در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گیرد.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که خود دانشگاه علوم پزشکی سالانه منتشر می‌کند، فقط در حوزه درمان سرپایی ۲۸ درصد کل مراجعین سرپایی به بیمارستان‌های سطح استان بوشهر مربوط به همین بیمارستان امام خمینی کنگان بوده در حالی که بیمارستان‌هایی که بعضاً مورد توجه ویژه برخی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی است در این آمار حتی به ۱۰ درصد هم نمی رسند.

وی با این پرسش که چرا این حجم از خدمات و ایجاد رضایتمندی مراجعین در توزیع اعتبارات دیده نمی‌شود؟ گفت: این آمارها و خدماتی که در بیمارستان کنگان به جامعه پیرامونی ارائه می‌شود به عنوان عملکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مرکز کشور ارسال می‌گردد و امتیازات شخصی آن هم که برای آقایان است واقعاً چرا باید سهم مورد نیاز بیمارستان کنگان نادیده گرفته شود؟

زندگی سخت نیروهای بیمارستان

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان اظهار داشت: اول ظلم و اجحافی که در حال انجام است از ناحیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌باشد؛ از ناحیه خود وزارت بهداشت است؛ بالاخره این بیمارستان، بیمارستان دولتی است؛ زیر نظر دولت اداره می‌شود؛ لازم است که در ابتدا آنها خدمات دهی و سرویس دهی و تأمین اعتبار کنند.

وی افزود: ما شاهدیم که روزانه برخی از نیروهای بیمارستان کنگان که واقعاً در این شرایط سخت اقتصادی دچار مشکلات عدیده ای هستند به ما رجوع می‌کنند و از ما تقاضای مایحتاج اولیه زندگی مانند برنج و غیره می‌کنند.

حسین پور بیان کرد: وقتی پای صحبت‌هایشان می‌نشینیم متوجه می‌شویم که تا چه حد زندگی سختی دارند و هر آن احتمال دارد زندگی خانوادگی آنها حتی از هم بپاشد و خدایی ناکرده دچار طلاق و معضلات بعد از آن شوند.

وی افزود: آیا صدای دعواهای درون این خانواده‌ها را نمی‌شنوید؟ اینکه مدیران دانشگاه علوم پزشکی عنوان کنند دست ما نیز خالی است یا اینکه بیش از این نمی‌توانیم به بیمارستان کنگان کمک کنیم، دلیل منطقی نیست زیرا وظیفه شما به عنوان متولی این است که مشکلات این مرکز درمانی بزرگ را ببینید و نسبت به رفع مؤثر آن اقدام عاجل کتید.

انتظار میزبانان صنعت توجه ویژه به بیمارستان کنگان است

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان ادامه داد: به طور مستقیم و یا غیر مستقیم، عمده خدمات و سرویس‌هایی که این قطب درمانی در حال ارائه آن است، به صنعت مستقر در جنوب استان یعنی شهرستان‌های کنگان و عسلویه باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر بگوییم بیشتر خدمات بیمارستان کنگان به صنعت ارائه می‌گردد، سخن به گزاف نگفته‌ایم، به دلیل اینکه شاغلین در صنعت و خانواده‌های این عزیزان و یا کسانی که متأثر از تبعات صنعت در حوزه‌های حوادث، سوانح، آلایندگی، ترافیکی و…هستند، برای دریافت خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به بیمارستان کنگان مراجعه می‌کنند.

حسین‌پور تاکید کرد: در کنار این دلایل باید دوری شهرهای جنوب استان از شهر بوشهر و وجود امکاناتی مانند ام ار آی، سی تی اسکن، جراحی مغز، جراحی ارتوپدی، جراحی چشم، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی عمومی، بخش ان آی سی یو، بخش آی سی یو، سی سی یو، اطفال، زنان، بخش‌های ویژه کوید ۱۹، وجود بیش از ۴۰ متخصص در بیمارستان کنگان نیز اضافه کرد که البته همه این موارد نیاز به نگهداری و ماندگاری و هزینه دارد.

وی با ارائه دو پیشنهاد گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یا وزارت بهداشت نسبت به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان که زیر مجموعه خودشان و یک مرکز درمانی دولتی است به شکل ویژه اقداماتی انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان افزود: به هر حال آنها مکلف هستند که در بحث تخصیص‌ها، بیمارستان امام خمینی کنگان را ویژه‌تر ببینند و اگر هم کمبودهایی دارد با یک عزم جدی آن را رفع نمایند تا این بیمارستان از شکل کنونی که بیشتر شبیه یک بیمارستان ورشکسته است، خارج شود.

وی اظهار داشت: بالاخره این کمبودها را در ابتدا باید متولی بیمارستان کنگان جبران کند و برای رفع معضلات کنونی گام مؤثر بردارد.

حسین‌پور اظهار داشت: پیشنهاد دوم که مردم شهرستان کنگان تماماً به دنبال آن هستند، بحث بیمارستان معین نفت با یک سری اصلاحات اجرایی شود؛ یعنی اینکه مجموعه وزارت نفت کلاً بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان را تحویل بگیرد.

وی اضافه کرد: سرویس دهی، خدمات دهی و پشتیبانی از این بیمارستان را خود وزارت نفت عهده دار شود. این حداقل خواسته همه مردم شهرستان کنگان است. بالاخره بحث «معین نفت» مصوب شده است و چندین مرحله را گذرانده است، هم مصوبه و تفاهم نامه‌هایی که بین چندین وزارت خانه از جمله: نفت و بهداشت و رفاه در ادوار مختلف در واقع منعقد شده است، نیز وجود دارد و باید با یک سری اصلاحات به روز شود.

حسین‌پور افزود: از استاندار بوشهر و هم از نماینده مردم جنوب استان بوشهر، که هر دو نفر نیز پیگیر این مسئله مهم هستند، استدعا دارم که موضوع بیمارستان کنگان را در رأس امور و پیگیری‌های خود قرار دهند.

کد خبر 36059
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار