دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
سهم طرح «بوشهر پایتخت قرآنی» اختصاص نیافته است
ایسنا/بوشهر امام جمعه بوشهر گفت: سهم این استان در تخصیص بودجه طرح «بوشهر پایتخت قرآنی» ۸۵۰ میلیون تومان عنوان کرد که هنوز تخصیص نیافته است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به موقعیت ساحلی استان بوشهر، اظهار کرد: طرحی داریم به نام ساماندهی سواحل که مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی وزارت کشور است و هم از نظر عمرانی و هم فرهنگی به ساماندهی سواحل توجه شده و  در آن مسئولیت‌های افراد و سازمان‌ها هم مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای این طرح، در استان به عهده استاندار  و در شهرستان‌ها با فرماندار است، تصریح کرد: تقاضا می‌کنم از استاندار، فرمانداران و دیگر مسئولین که طرح ساماندهی سواحل را اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه پیش از این مسئولان برای اجرای طرح همت نکردند، ادامه داد: الان چقدر در همین شورای فرهنگ عمومی کمیسیون گذاشتیم و آقای جمالی(رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر) را مسئول این کار کردیم و او قوانین را به مسئولان ارائه می‌داد اما اجرا نمی‌کردند. هر چقدر فشار هم آورده شد، اما اجرا نمی‌شد حتی در کلان ایران هم اجرا نمی‌شد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: الان مردم استان توقع دارند، فرهنگ و تاریخ این استان توقع دارد که طرح ساماندهی سواحل از نظر فرهنگی، اجتماعی و عمرانی و بسیاری از طرح‌هایی که در آنجا تصویب شده و قانون است، اجرایی شوند.

وی گفت: مردم مراجعه می‌کنند و در مورد وضعیت فرهنگی سواحل نگران هستند، مشخص است که مسئولین این طرح چه کسانی هستند. شورای فرهنگ عمومی و همه  از مسئولان این کار مطالبه دارند. در فضای ملی مسئولیت با وزارت کشور است و من با وزیر کشور هم صحبت کردم و در استان هم با استاندار و فرماندار صحبت کردم که این طرح را اجرایی کنند، اما مقداری اجرا می‌شود و سپس تعطیل می‌شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: طبق پژوهش‌های شورای فرهنگ عمومی، یکی از آسیب‌های استان بحث ساماندهی نشدن سواحل بوده است که ما این مساله را سال ۱۳۹۱ در همین جلسه شورای فرهنگ عمومی به استاندار و مسئولین ابلاغ کردیم، اما اجرایی نکردند. توقع داریم این طرح طبق ضوابط قانونی نه یک کلمه از قانون کمتر و نه یک کلمه بیشتر از قانون اجرا شود.

صفایی بوشهری پیشنهاد داد که در جلسه آینده یک نسخه از طرح ساماندهی سواحل به همه اعضا داده شود که مشخص شود مسئول آن چه کسانی هستند نهادها چه کسانی هستند و وظایف آن‌ها چیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سهم این استان را در تخصیص بودجه طرح «بوشهر پایتخت قرآنی» ۸۵۰ میلیون تومان عنوان کرد که هنوز تخصیص نیافته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: باید بدون هیچ مسامحه‌ای در کوتاه‌ترین زمان اعتبار یاد شده از سوی استان تامین شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: همچنین از مجموع ۵۰۰ میلیون تومان سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای طرح بوشهر پایتخت قرآنی کشور تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در۶ ماه گذشته فعالیت کارگروه‌های مربوط به طرح بوشهر پایتخت قرآنی کشور مطلوب نبوده است، افزود:کسب عنوان پایتخت قرآنی کشور برای استان عزت است که برخی‌ها قدردان این نعمت نیستند و با این موضوع‌های بنیادین فرهنگی معامله اداری می‌کنند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی این استان در بین دیگر استان‌ها در عرصه دانش و بررسی‌های آمایشی برتر و در زمینه تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و بسیجی نیز به تازگی موفق به کسب مقام نخست شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، طی گردهمایی که با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، ائمه جمعه سراسر کشور و دبیران شوراهای فرهنگ عمومی سراسر کشور به مناسبت چهارده آبان روز شورای فرهنگ عمومی به صورت مجازی برگزار شد، شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به عنوان شورای فرهنگ عمومی برتر کشور انتخاب شد.  

هیئت داوران شورای فرهنگ عمومی طی بررسی شوراهای فرهنگ عمومی ۵۵۰ پایگاه اعم مراکز استان ها، شهرستان ها، بخش ها و شهرهای سراسر کشور طی سال ۹۹ و شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه مجازی جلسات شورای فرهنگی عمومی و ارزیابی این شوراها به لحاظ کمی و کیفی از جمله بررسی چهار شاخص انطباق دستور جلسات با نظام مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه، اتقان دستور جلسات، کارایی مصوبات و میزان تحقق آنها، دو مرکز استان بوشهر و مازندران را به عنوان شوراهای فرهنگ عمومی ممتاز در سطح کشور معرفی کرد.

انتهای پیام
 

کد خبر 36127
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار