جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
سرعت، یکی از عوامل اصلی تصادفات در معابر شهری بوشهر
ایسنا/بوشهر رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون روند وقوع تصادفات در سطح شبکه معابر درون شهری استان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رو به افزایش بوده است.

سرهنگ جابر پاپری اظهار کرد: با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری سامانه تصادفات، از ابتدای امسال تاکنون روند وقوع تصادفات در معابر درون شهری استان نسبت به پارسال رو به افزایش بوده و در این بین شهر بوشهر بیشترین جانباختگان ناشی از تصادفات را در میان شهرهای استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از تصادفات، رعایت قوانین است، اضافه کرد: تصادف، تقدیر نیست، بلکه نتیجه تخلف و رفتار خلاف مقررات راننده است که حاصل آن چیزی جز خسارات جانی و مالی نیست.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر تصریح کرد: رعایت نکردن سرعت مطمئن و متناسب با جریان رفت و آمد یکی از تخلفات شایع از سوی رانندگان و از جملع علل اصلی وقوع تصادفات در شهرهای استان به‌ویژه شهر بوشهر است که منجر به ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و خروج از سطح راه و برخورد با موانع ثابت می‌شود.

پاپری عنوان کرد: رانندگی با سرعت زیاد باعث می‌شود که راننده نتواند اطلاعات و خطرات ترافیکی را به موقع دریافت، پردازش و تحلیل کند و عکس العمل مناسب برای اجتناب از تصادف نشان دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی از رانندگان خواست همواره محدودیت‌های سرعت را در معابر شهری به‌ویژه در مناطق مسکونی، جلوی مدارس و مراکز آموزشی و تقاطع‌ها و در ساعات پایانی شب و زمان‌هایی که خیابان‌ها خلوت است، مراعات کنند و متناسب با سرعت جریان ترافیک با سرعت مطمئن رانندگی کنند تا در مواقع ضروری به نحو صحیح و ایمن وسیله نقلیه خود را هدایت و کنترل کنند.

انتهای پیام

کد خبر 36679
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار