شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
وضعیت قرمز کرونایی در اشنویه و پیرانشهر استمرار دارد
ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر شهرستان های اشنویه و پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

محمدامین ولی زاده در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: با وجود اینکه آمارهای قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی، حاکی از کاهش محسوس تعداد فوتی‌ها و مبتلایان کرونایی است اما شهرستان‌های اشنویه و پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی همچنان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

وی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نزدن ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی و نیز افزایش برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی در سطح این شهرستان‌ها را از مهمترین عوامل تداوم وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان‌ها عنوان کرد.

ولی زاده با بیان اینکه شدن بیماری زایی کرونا در این شهرستان‌ها بالاست بر اساس آزمایشات شدت بیماری زایی کرونا در پیرانشهر ۴۱ درصد است در حالی که سایر شهرها ۲۵ درصد است، ادامه داد: همچنین میزان واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌ها نسبت به سایر شهرستان‌ها کم است و هنوز دو دز واکسیناسیون به ۸۰ درصد نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ هزار و ۱۵۳ دز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که با احتساب این آمار، تاکنون در این استان ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۶۷ دز واکسن تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۶ تن به ویروس کرونا مبتلا و ۱۱۶ بیمار کرونایی نیز در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۱۱ نفر نیز از بیماران بدحال در این استان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

ولی زاده گفت: در حال حاضر ۶۹۴ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۱۷۸ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه و ۴۴ نفر نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

کد خبر 37022
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار