یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند
شیراز - سرپرست معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند و ۱۳۶ نفر نیز در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس رضائیان زاده بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۰۸ هزار و ۹۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۲ هزار و ۳۱۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۷ هزار و پنج مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۲ هزار و ۱۹۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اعلام بستری ۱۱۱ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۹۳۲ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این مقام مسؤول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۹۱ هزار و ۴۱۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر رضائیان زاده در ادامه با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۲۸۱ نفر اعلام کرد.

او مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۵۸ دوز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۳۵۴ دوز نوبت اول و دو میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۰۴ دوز نوبت دوم واکسن بوده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به شیوع سویه جدید کروناویروس در کشورهای آفریقایی و گسترش آن به ۳۰ کشور دیگر، با تاکید بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری توصیه کرد: ضرورت دارد افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده انده و یا افرادی که دوز اول واکسن خود را دریافت و برای دوز دوم خود مراجعه نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند تا ایمنی خود را در مقابل کروناویروس افزایش دهند.

کد خبر 37608
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار