یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
ظرفیت دانش‌آموزان شهرستان دیر برای انعکاس مشکلات استفاده شود
بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: ظرفیت دانش‌آموزان شهرستان دیر برای انعکاس مشکلات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح لاله‌های روشن یادواره ۲۵ شهید دانش‌آموز شهرستان دیر که به یاد شهید حسین سلمانی برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین خدمت به شهدا این است که هر کس در هر مسئولیتی و در هر جای کشور که باشد، کار خود را به درستی انجام دهد.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه هر کشوری مؤلفه قدرتی دارد، افزود: مهمترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران حوزه فرهنگی است که ویژگی برجسته آن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان اسطوره قرن معرفی می‌شود بخاطر این است که فرهنگ ایثار و شهادت در تک تک سلول‌های وی جاری بود.

باربرز عنوان کرد: شرط برپایی یادواره شهدا عمل به سیره و روش آنها است؛ خاطره گویی لازم است اما کافی نیست و به نظر می‌رسد معنویت جبهه مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه جبهه دانشگاه معنویت بود، تاکید کرد: دلیل ایستادگی رزمندگان اسلام در جبهه‌ها مقابل قدرت‌های دنیا بخاطر روحیه معنوی آنها بود.

فرماندار شهرستان دیر گفت: به زودی یکی از دانش آموزان را به عنوان نماینده خود جهت ارتباط مستمر و بهتر با مدارس منصوب خواهم کرد.

وی افزود: ولایت پذیری و حفظ حجاب و علم آموزی سه موضوع مهمی است که در وصیت نامه شهدا به آن تاکید شده است و دانش آموزان نیز باید در این مسیر قدم بردارند.

باربرز خواستار همکاری و همفکری دانش آموزان در حل مشکلات و معرفی پتانسیل‌های شهرستان دیر شد و ادامه داد: دانش آموزان نظرات خود را در قالب «اگر فرماندار بودم» در اختیار ما قرار دهند.

وی عنوان کرد: همچنین به ۱۰ مقاله برتر دانش آموزان در خصوص تجزیه و تحلیل وصیت نامه شهدای دانش آموز شهرستان هدایایی اهدا می‌شود.

ظرفیت دانش‌آموزان شهرستان دیر برای انعکاس مشکلات استفاده شود

در مسیر شهدا حرکت کنیم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: امروز آموزش و پرورش مفتخر به برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس است؛ به جرأت هیچ جایی بهتر از مدرسه برای آشنایی دانش آموزان و نسل جدید با شهدا نیست.

احمد عبدالله زاده افزود: اگر امروز ما مسئولین و دانش آموزان می‌خواهیم برای مردم مفید باشیم باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و خدمات صادقانه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان خود را به سلاح علم و ایمان مجهز کنند، بیان داشت: دشمنان می‌خواهند فضاهای علمی و آموزشی ما خالی از یاد شهدا باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر ادامه داد: از امروز برگزاری طرح لاله‌های روشن یادواره ۲۵ شهید دانش آموز شهرستان دیر در ۲۵ آموزشگاه آغاز خواهد شد.

تکریم رزمندگان و خانواده‌های شهدا

مشاور امور ایثارگران فرماندار شهرستان دیر درباره فلسفه برگزاری یادواره شهدا، گفت: این مراسم در راستای تعظیم شعائر الهی و خودسازی و تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه است.

بهرام درویشی افزود: شهید مجاهد فی سبیل الله است و زمانی که خونش ریخته می‌شود چیزی بالاتر از آن نیست.

وی با بیان اینکه هدایت کشتی انقلاب به دست ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) است، عنوان کرد: بدنه کشتی انقلاب مردم هستند و موتور آن نیروهای مسلح و سپاه و ارتش و بسیج و سوخت آن خون شهدا است.

ظرفیت دانش‌آموزان شهرستان دیر برای انعکاس مشکلات استفاده شود

وی با بیان اینکه این انقلاب نیاز به خون دارد، یادآور شد: بازگشت پیکرهای مطهر شهدای تفحص شده مانند شارژر انقلاب را تقویت می‌کند.

مشاور امور ایثارگران فرماندار شهرستان دیر ادامه داد: چشم امید نیروهای مقاومت در جهان اسلام به مردم ایران اسلامی است و هر زمان که ما روحیه شهادت طلبی را در خود گسترش دهیم، آنها نیز الگوگیری می‌کنند.

وی تکریم رزمندگان و خانواده‌های شهدا را عبادت دانست و افزود: شهدا در اوج عبادت، رضایتمندی از خدا و معنویت بودند.

قرائت مقاله توسط خواهرزاده شهید حسین سلمانی، اجرای سرود دو نفره و تجلیل از خانواده شهید از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

افتتاحیه طرح لاله‌های روشن به یاد ۲۵ دانش آموز شهید شهرستان دیر به یاد شهید حسین سلمانی در دبیرستان حجاب شهر دیر برگزار شد.

کد خبر 38133
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار