شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
مشکلات برق مدارس شهرستان دشتستان رفع شود
بوشهر- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: باید با همکاری مسئولان مربوطه، مشکلات برق مدارس شهرستان دشتستان رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله نوروزی عصر سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تسریع در گسترش واکسیناسیون در شهرستان دشتستان صورت گرفته است و همچنان برخی از افراد از جمله فرهنگیان و دانش‌آموزان واکسن نزده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس باید کارت واکسن را ارائه کنند ادامه داد: همه کارمندان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

فرماندار شهرستان دشتستان به وضعیت نرمال این شهرستان در زمینه کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به ناپایدار بودن این شرایط باید همه گروه‌های هدف واکسینه شوند تا شاهد شکننده بودن وضعیت نباشیم.

وی رفع مشکلات مدارس در زمینه تأمین برق را ضروری دانست و بیان کرد: باید با همکاری آموزش و پرورش و شرکت توزیع برق نسبت به رفع مشکلات برق مدارس شهرستان دشتستان اقدام شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه شورای آموزش و پرورش باید نقش مؤثری در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشد، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های کنکور، اجرای برنامه‌های متحولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اقدام برای فاصله بین دانش آموزان و مدارس باید مد نظر باشد.

وی افزود: طرح دانش آموز طراز انقلاب اسلامی از طرح‌های ابتکاری استان بوشهر یکی از مهمترین طرح‌ها در آموزش و پرورش است که باید با جدیت دنبال شود.

تربیت دانش آموز ایرانی اسلامی

امام جمعه دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت: باید در مدارس زمینه رشد و تعالی دانش‌آموزان فراهم شود و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش مهم و اساسی در این زمینه دارد.

حجت الاسلام حسن مصلح تربیت دانش آموز ایرانی اسلامی را از مأموریت‌های آموزش و پرورش در سند بنیادین عنوان کرد و افزود: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های مهم در این زمینه است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انقلابی بودن مدارس تاکید کرد: دو عامل مسئولین مدرسه و دانش‌آموزان در انقلابی بودن مدارس نقش‌آفرینی می‌کنند.

امام جمعه دشتستان افزود: دانش‌آموز مؤمن انقلابی باید در همه ابعاد از جمله اعتقادی، علمی و فرهنگی خود را رشد دهد.

بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان بازمانده

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این نشست از مهمترین عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان به شیوع کرونا، فقر مالی، نبود زیرساخت‌های اینترنتی و … اشاره کرد.

سهراب باقری از رفع مشکلات دانش‌آموزان با تلاش گروه‌ها و راهبران آموزشی، خیرین و… خبر داد و بیان کرد: از مجموع ۲۹۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل بیش از ۱۳۰ نفر از این دانش آموزان به آموزش و کلاس‌های درس بازگشتند.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان، وظیفه اعتلا، بسط و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را هم بر عهده دارد که یکی از این طرح‌ها دانش‌آموز طراز انقلاب است.

باقری اظهار داشت: شهرستان‌های جنوبی استان با حمایت پارس جنوبی و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه توانایی برگزاری این کلاس‌ها را دارند اما شهرستان‌های مرکزی و شمالی در این زمینه مشکلات زیادی دارند که امید است با حمایت مسئولین شهرستان بتوانیم نسبت به برگزاری منظم این کلاس‌ها در سطح شهرستان اقدام کنیم.

کد خبر 38204
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار