به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر :چندين ماه است كه مردم خارك در اوليه ترين نياز بشر يعني توان جابه جايي و رفت و آمد بين شهري در مانده اند.رسانه ها و مردم مدام از مسولان تقاضا مي كنند وضعيت حضور شناورها در خارگ را مشخص كنند.كار بجايي رسيده كه بسياري از مردم با وسيله اي ناامن بنام قايق موتوري از خارگ بيرون مي روند.((شان مردم خارگ در بحث تردد بايد حفظ شود))جمله اي بود كه نماينده ي محترم مجلس در آخرين سفر خود در آبانماه سال جاري به خارك بر زبان راند.با فاصله ي اندكي از اين سخن مجددا قول هاي خريد كشتي و حضور شناورهاي جديد به گوش رسيد اما هيچ كدام از آنها عملي نشد و حتي بخاطر بدعهدي مسولان شركت نفت در پرداخت معوقات به بخش خصوصي ،شناورهاي باقي مانده يكي پس از ديگري خارگ را ترك مي كنند.
مسوليت اجتماعي شركت نفت در خارگ به درستي انجام نمي شود
اگر مسولان براي تردد خويش به خارگ مي توانند بصورت موقت يك پرواز به پروازهاي خارگ اضافه كنند و تازه از تاخير نيم ساعته ي پرواز بنالند ، چگونه مي توانند فقط يك روز بيچارگي مردم در تردد با قايق،نبود كشتي، معطلي روي دريا و فرسودگي ناوگان دريايي خارگ را تحمل كنند؟ اگر مديران محترم نفت از انجام مسوليت هاي اجتماعي خود در قبال مردم سخن مي گويند ، نبود وسيله ي تردد و عملي نشدن قول هاي خود و نارضايتي مردم را چگونه توجيه مي كنند؟ اگر قرار است مشكلات تردد حل شود يعني همه بايد به يك شكل و بايك وسيله تردد كنند و بدون در نظر گرفتن پرواز وسيله ي تردد همه افراد حاضر در خارگ شناور باشد.اين يعني رعايت عدالت اجتماعي و حقوق شهروندي و در پي آن ريشه كن شدن مشكلات تردد ساكنان خارگ.وقتي بنام بوميان پرواز هاي مليون توماني از جزيره بلند مي شود اما اكثر مسافران آن افراد بوكينگ هستند و اين هزينه هاي گزاف به پاي مسوليت هاي اجتماعي در قبال مردم نوشته مي شود نمي توان اين مبالغ هنگفت را خرج خريد شناور جديد كرد؟
به مرگ گرفته به تب راضي مي شود
قرار بود مسولان سه فروند كشتي جديد براي ناوگان حمل و نقل مسافر در خارگ بخرند اما اين وعده به چارتر كردن كشتي ها تقليل يافت و آنقدر طول كشيده كه مردم خسته و سردرگم شده اند.در جزيره اي كه جز ء آلوده ترين نقاط صنعتي جهان است و غول هاي بزرگ صنعت پاي بر پهنه ي زمين و آسمان گذاشتند اين حق مردم است كه نتنها وسيله ي تردد آن ها بصورت مجهز و بروز آماده باشد بلكه بصورت رايگان نيز تردد كنند.
منت كشتي فلات قاره
معمولا وقتي مشكلي در خارگ بوجود مي آيد به رسم هميشگي در ابتدا برخي مسولان در پي توجيه بر مي آيند. يكي از اين توجيه ها در اين مدت ، حضور كشتي موقت بعنوان راه اداي مسوليت اجتماعي بود كه با تحميل هزينه ي هنگفت بر دوش مردم با اعلام ناگهاني ساعت تردد و ظرفيت جابجايي ٨٠ نفر كه بسياري از آنها نيروهاي اقماري بودند در خط تردد دريايي فعاليت مي كرد و عمدتا مردم در عرشه ي كشتي مستقر مي شدند ولي نكته ي مهم اينجاست كه مردم نياز به حضور شناورهاي ثابت با حركت منظم در ساعات مشخص و اميني بالا دارند.