پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
هماهنگی خوبی بین قوای سه گانه کشور برقرار است
بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هماهنگی و تعامل منطقی مابین قوای سه گانه برقرار است و در خدمت مردم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر پنج شنبه در نشست پرسش و پاسخ با مردم بوشهر در مسجد قرآن این شهر اظهار داشت: امروز عزت و افتخار این امت بلکه عزت امت اسلام در اقصی نقاط جهان نتیجه فداکاری شهدای عزیز و صبر تحمل و مادران پدران همسران شهداست.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا، توجه به هویت عظمت، امنیت و آسایش مردم عزیز ایران اسلامی و مسلمانان اقصی نقاط عالم است.

گره گشایی از مشکلات مردم با هماهنگی بین قوا

وی گفت: امروز هماهنگی و تعامل منطقی مابین قوای مقننه، قضائیه و مجریه برقرار است و در خدمت مردم و آرمان‌های این مردم که نظام اسلامی را برپا کردند قرار دارند.

وی تصریح کرد: به حول و قوه الهی و با هماهنگی بین قوا از مشکلاتی که دغدغه و نگرانی شما است گره گشایی خواهد شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات حوزه معیشت بخشی به خاطر ناهماهنگی و بخشی به واسطه ناکارآمدی مدیران در دولت گذشته بوده است، ضعف و کاستی در مدیریت و نگاه به غرب برای حل مشکلات وجود داشت، دشمنانی که در طول حیات جمهوری اسلامی از هیچ کوشش برای ایجاد فشار اقتصادی و سیاسی بر این مردم فروگذار نکردند.

وی گفت: چطور دولتی می‌تواند با چراغ سبز نشان دادن به دشمنان مشکلات مردم را حل کند، این نگاه غلط باعث وارد آمدن سختی‌های زیادی به ملت شد و این شما مردم بودید که این سختی‌ها را تحمل کردید.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که بد عمل کردند و گاهی با دشمنان همراهی کردند، و گاه با نفوذی‌ها چوب لای چرخ نظام گذاشتند و برای مردم مشکل ایجاد کردند.

وی گفت: امروز این دولت انقلابی که با حضور شما مردم همیشه درصحنه روی کار آمده از هیچ کوششی برای حل مشکلات فروگذار نمی‌کند ولی متأسفانه میراث نامیمون دولت گذشته، ضعف‌های اقتصادی و بدهی‌های فراوان به راحتی برای این دولت قابل جبران نیست.

وی یادآور شد: امروز ما هستیم و آرمان‌های شهدا و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در مسیری که امام راحلمان ترسیم کرده است، راهی جز مقاومت در برابر دشمن و خدمت به این مردم عزیز و حل مسائل و مشکلات نداریم.

وی اضافه کرد: مسئولین امروز، هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد بداند که این مردم همه سختی‌ها را کشیده‌اند و تحمل کرده‌اند، هر جا مسئولین کم آوردند مردم در میدان بودند و جبران کردند، امروز نوبت آنهاست که خدمت کنند و نگذارند مردم در پیچ و خم‌های مسائل اولیه زندگی بیش از این معطل بمانند.

وی گفت: ارتباط چهره به چهره با مردم و شنیدن مشکلات آنها امروز وظیفه تک تک مسئولان است و نکند مثل مدیران دولت گذشته ارتباطشان با مردم قطع باشد و من هم به عنوان خادم شما این پیام را به مسئولین منتقل می‌کنم که باید در بین مردم باشند.

بدهی‌هایی که دولت سابق در آخرین روز برای دولت رئیسی به ارث گذاشت

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص حمایت نماینده مردم از دولت گفت: بنده خادم مردم هستم و با هیچ دولتی تعارف ندارم، با وجودی که من حضرت آیت الله رئیسی را جامع‌ترین شخص بعد از رهبری می دانم، ولی بر سر مصالح نظام و مردم با ایشان و دیگر مسئولین تعارفی نداریم، افتخار ما این است که نماینده مردمیم و باید پاسخگوی اعتماد مردم باشیم.

وی گفت: بنده به عنوان وکیل شما و ناظر بر کارکرد دولت حتماً در خصوص عملکرد وزرا و مسئولین موضعگیری خواهم کرد.

وی تصریح کرد: اما عزیزان بدانید که بخشی از درآمدهایی که قرار است در بودجه سال آینده به سختی به دست بیاید، باید خرج بدهی‌های دولت سابق شود، بدهی‌هایی که در آخرین روزهای فعالیت دولت سابق با امضای مسئولین وقت برای دولت جدید به ارث گذاشته شد،

وی گفت: دولت امروز را در برابر مطالبات بسیاری از مردم امروز ما قرار دادند، اینها وجود دارد، نمی‌توانیم بگوییم دولت سابق نقشی در سختی‌های امروز نداشته است، ولی ما وظیفه داریم با نظارت دقیق و کمک به دولت برای مرتفع شدن مشکلات برنامه ریزی کنیم.

دود برجام نافرجام امروز به چشم مردم رفته است

وی بیان کرد: یک جریانی در دولت قبل حاکم بود که نگاهش به غرب بود که برجام به فرجام برسد و مشکلات مردم حل شود، خوب معلوم بود این برجام به فرجام نمی‌رسد، دود این عملکرد امروز به چشم مردم رفته است.

وی ادامه داد: ارز ترجیحی در دولت قبل با حجم بالایی در نظر گرفته شده بود که فساد انگیز بود، وقتی که ارز دو نرخی باشد و نظارتی در کار نباشد فساد ایجاد می‌شود، عده‌ای در همین رهگذر با دریافت ارز ترجیحی از دولت و فروش آن به نرخ بازار آزاد سودهای کلان و بادآورده از کیسه محروم و گرفتار در سختی‌ها به جیب زدند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: الان دو نگاه اقتصادی در خصوص ارز ترجیحی وجود دارد، یکی اینکه ارز ترجیحی باقی بماند که ممکن است فسادهایی در پی داشته باشد و دیگر اینکه ارز ترجیحی برداشته شود تورم ایجاد می‌شود،

وی گفت: دولت معتقد است که ارز ترجیحی را حذف کند ولی در مقابل به اقشار کم درآمد و ضعیف کمک کند و این کمک ممکن است کالایی یا نقدی باشد، نظر شخصی بنده که در نشست نمایندگان با رئیس جمهور هم مطرح کردم این است که اگر دولت بتواند ارز ترجیحی را با کنترل و نظارت دقیق تخصیص بدهد به نفع مردم خواهد بود. این موضوع در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است که آیا مجلس نظر دولت را می‌پذیرد یا خیر. من به رئیس کمیسیون تلفیق هم پیشنهاد کردم با توجه به اهمیت موضوع، یک تیم اقتصاد دان و متخصص در این زمینه به کمیسیون تلفیق مشاوره بدهند و نظرات تخصصی آنها در کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد و هر چه خیر و صلاح مردم است به تصویب برسد.

قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: نه وزیر نفت و نه کمیسیون انرژی مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند، ولی پیشنهادی مطرح شده که ۱۵ یا ۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی در نظر گرفته شود چه خودرو داشته باشند و یا نداشته باشند، من به وزیر نفت هم گفتم این موضوع دارای ابهام است و همه ابعاد آن دیده نشده است و اگر قرار است آزمایشی اجرا کنند باید جایی اجرا کنند که بتوان اثرات آن را به خوبی پایش کرد.

با تفسیر جدید ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مناطق عملیاتی مخالفیم

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال ۹۶ رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مناطقی از ۶ استان مرزی را به عنوان مناطق عملیاتی معرفی کردند، در استان بوشهر هم شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ به عنوان مناطق عملیاتی معرفی شدند و مزایای مربوط به آن به مردم تعلق گرفت و الان هم دارند دریافت می‌کنند، تعدادی از بازنشستگان مراجعه کردند که چرا این مصوبه شامل حال آنها که در زمان جنگ در این مناطق حضور داشته‌اند نشده است، استفساریه ای به مجلس داده شد و مجلس نیز تأیید کرد که این مزایا شامل بازنشستگان هم می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ ستاد مشترک نیروهای مسلح بخشنامه‌ای صادر می‌کند که بر اساس آن فقط نوار ساحلی به عنوان مناطق عملیاتی در نظر گرفته می‌شود، متعاقب آن ما نشست‌هایی با وزیر دفاع و معاونین ایشان داشتیم، پیگیری‌ها و مکاتباتی کردیم که تکلیف مردم را روشن کنند، آنها تعبیرشان این است که مناطق عملیاتی فقط جاهایی که بمباران شده‌اند نیست، بلکه جاهایی هستند که بین نیروهای ما و دشمن آتش رد و بدل شده است و عملیات نظامی متقابلی انجام می شده است،

وی گفت: من از این استدلال آنها قانع نشدم، حرف ما این است که بخشنامه‌ای صادر شده و بر اساس آن در شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ مزایایی برای کارکنان در نظر گرفته شده است، در آن بخشنامه ذکر نشده بود که چه جاهایی از این شهرها شامل می‌شوند و با تفسیر جدید ستاد کل نیروهای مسلح برای مردم مشکلاتی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: باید طبق بخشنامه عمل شود نه تفسیر جدید آن، متأسفانه تاکنون این موضوع را نپذیرفته‌اند و پیگیری‌هایی هم که از طریق مجلس صورت گرفته نتیجه بخش نبوده است و هنوز در حال پیگیری هستیم و امیدواریم این پیگیری‌ها نتیجه بخش باشد.

کد خبر 40596
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار