پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۶شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد قرار گرفت/ یک قدم تا بحران
سمنان- طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا، سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، آرادان و سرخه در وضعیت زرد قرار گرفتند تا ۸۵ درصد استان زرد پوش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، با افزایش آمار ابتلای به کرونا در استان سمنان و همچنین طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا شش شهرستان استان سمنان شامل شاهرود، سمنان، دامغان، گرمسار، سرخه و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است.

تنها در شهرستان میامی و مهدی‌شهر در شرایط آبی کرونایی هستند که با این سرعت عجیب انتقال ویروس کرونا و همچنین افزایش بی سابقه و انفجاری آمار کرونایی ها احتمالاً این دو شهرستان نیز طی روزهای آتی زرد خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی توییتری با اشاره به افزایش موارد بستری و سرپایی، از ورود کشور به پیک ششم کرونا خبر داد.

گفتنی است کارشناسان اعلام می‌کنند مقابله با امیکرون با تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های فردی ممکن است اما طی هفته‌های اخیر رعایت پروتکل‌ها متأسفانه در استان سمنان بسیار کاهش یافته بود به نحوی که به سختی می‌توان اعلام کرد که ۴۰ درصد مردم هم کاملاً رعایت پروتکل‌ها را مد نظر داشتند.

روز گذشته اعلام شد که در یک ۲۴ ساعت ۲۳۴ مورد جدید ابتلای ویروس کرونا در استان سمنان به ثبت رسیده که نسبت به آخر هفته قبل از آن رشد دو و نیم برابری داشته است.

روز گذشته همچنین ۷۶ نفر در بیمارستان‌های استان سمنان بستری شدند که رقمی عجیب و غریب از زمان پایان پیک پنجم است.

خبرگزاری مهر استان سمنان در گزارشی به علل کاهش پروتکل‌های بهداشتی پرداخته که می‌توانید با کلیک بر روی عنوان آن، این گزارش را مطالعه کنید. واکسیناسیون جدی گرفته شود / تکرار کاهش پروتکل‌ها در استان سمنان

کد خبر 40610
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار