یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
آموزش عالی در دشتستان نیازمند نگاه ویژه مسئولان است
بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: آموزش عالی در شهرستان دشتستان نیازمند نگاه ویژه مسئولان استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار داشت: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه مبارزات بی امان ملت ایران در طول سالیان متمادی با استعمار و استبداد می‌باشد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پدیده مبارکی است که ملت ایران در طول بیش از چهار دهه با تمام وجود از آن حراست نموده و هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده است.

امام جمعه دشتستان افزود: امروزه نظام جمهوری اسلامی امید به آینده را در دل تمامی مظلومان و محرومان جهان و منطقه به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی جهت احقاق حقوق مسلمانان مظلوم غرب آسیا و مقابله با ستمگری‌ها و زیاده خواهی‌های جبهه استکبار جهانی با تمامی حاکمان مستکبر و ستمگر درگیر شده و آنان را با شکست‌های مفتضحانه مواجه ساخته است.

وی با بیان اینکه پای این انقلاب و نظام اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده و تاوان سنگینی پرداخت شده است افزود: ملت ایران برای به نتیجه رساندن انقلاب و نظام اسلامی مظلومیت‌های بی شماری را در طول بیش از چهار دهه متحمل شده است.

حجت‌الاسلام مصلح ادامه داد: این انقلاب و نظام اسلامی و ملت ایران، دشمنان قسم خورده‌ای دارند که بارها نشان داده اند لحظه‌ای از توطئه علیه آنان غفلت نکرده و نمی‌کنند.

وی بیان کرد: انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده رسالت تمامی انقلابیون و آحاد ملت ایران است که رهبری معظم تحت عنوان جهاد تبیین مطرح کردند.

مصلح گفت: چهار دهه تجربه، نشان داده عامل اساسی پیروزی‌ها در برابر بحران‌ها و توطئه‌های پیچیده دشمنان، وحدت ملت ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه است.

وی اظهار داشت: متأسفانه چند سالی است دانشگاه آزاد دشتستان به دلیل کم لطفی و بی مهری‌های مسئولان استانی سیر نزولی کرده و دچار مشکلات عدیده مدیریتی و مالی شده است.

مصلح افزود: دانشگاهی که در دهه ۸۰ دومین واحد مطرح استان بود و هزاران دانشجو در رشته‌های مختلف در آن اشتغال به تحصیل و فارغ التحصیل شدند.

وی ادامه داد: دانشگاهی با چند ساختمان عریض و طویل در زمینی بیش از ۲۰ هکتار و در اختیار داشتن ۷۰ هکتار زمین کشاورزی، اکنون وضعیتش به جایی رسیده که برای نگهداری و دوام خود اموال و دارایی‌های خود را در معرض فروش قرار داده و به تعدیل و یا انتقال نیروهای خود تن دهد و دیگر هیچ گونه رشد و افزایش رشته‌ای در این چند سال نداشته است.

وی بیان کرد: تا زمانی که مدیران استانی به واحد دشتستان به نگاه یک رقیب و مزاحم نظر داشته باشند تغییر پی در پی مدیران واحد، هیچ مشکلی از این دانشگاه را حل نمی‌کند بنابراین مسئولان امر باید در اندیشه تحول اساسی و زیربنایی در این دانشگاه باشند و از تنگ نظری و ممانعت از پیشرفت این واحد دست بردارند.

وی اضافه کرد: چنانچه این رویه اصلاح نشود و با همین روند بخواهند با این دانشگاه برخورد کنند این واحد رو به تعطیلی و نابودی خواهد کشید و با تغییر یک یا دو مدیر مشکل حل نخواهد شد.

امام جمعه دشتستان ادامه داد: متأسفانه در حملات اخیر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی ده‌ها نفر از زنان و کودکان و غیر نظامیان به شهادت رسیده و صدها نفر از مردم بیگناه صنعا و دیگر شهرها مجروح شدند.

وی گفت: هدف ائتلاف سعودی از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پیاپی خود در یمن و تحت فشار قرار دادن انصارالله است این البته رویایی است که برای متجاوزان یمن تبدیل به کابوس خواهد شد.

وی افزود: آل سعود چاره‌ای جز پذیرش آتش بس ندارد و خود را باید برای شکست بزرگ دیگری آماده کند.

مصلح خاطرنشان کرد: مقام‌های مسئول از افزایش تصاعدی و انفجاری آمار مبتلایان اُمیکرون در ایران خبر می‌دهند و بعد از چند هفته حذف رنگ قرمز از نقشه کرونا بار دیگر نقاطی از ایران به رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز درآمده است.

وی گفت: لازم است مردم عزیز همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نموده و نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا تسریع نمایند و از ساده انگاری این بیماری پرهیز شود.

کد خبر 40625
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار