یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
اردبیل در آستانه اوج گیری دوباره کرونا/۹۳ بیمار بستری هستند
اردبیل - بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شدند و آمار کل بیماران بستری در اردبیل به ۹۳ بیمار رسید.

علی محمدیان اردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های روزانه از بیماران بهبود یافته کرونایی بیمارستان‌ها پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا در اردبیل بحرانی است

وی افزود: ۱۸ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران جدید کرونایی استان اردبیل قرار گرفته و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۹۳ بیمار رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از افزایش مبتلایان به سویه امیکرون در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۱ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

محمدیان تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۱۵ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

وی بر ضرورت واکسیناسیون گروه‌های سنی تاکید کرد و گفت: تاکنون نزدیک ۸۰ درصد مردم در مقابل بیماری کرونا ایمن شده‌اندو هم اکنون تزریق دز سوم واکسن در افزایش ایمنی ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به سه مولفه‌ای که در ایمنی نقش دارند، اشاره کرد و گفت: عامل بیماری‌زای کرونا، رفتار مردم و شیوه زندگی و در نهایت نحوه مدیریت، سه مؤلفه مهم است که در ایمنی افراد و میزان پیشگیری از بروز بیمار نقش دارند.

محمدیان ادامه داد: بر اساس تجارب گذشته در این دو سال، با کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، محدودیت‌ها و افزایش تجمعات مردمی بیماری تشدید و خیز کرونا بروز می‌کند که در این راستا باید شهروندان به رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستانهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، بیله سوار، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستانهای گرمی، نیر، نمین و خلخال در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 40661
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار