یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
نظارت براصناف کاشان برای رعایت دستورالعملهای بهداشتی تشدید می شود
کاشان - رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: نظارت ها برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشدید می شود.

مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به روند افزایشی ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به کرونا در منطقه کاشان اظهار داشت: تجربه‌های قبل نشان می‌دهد یکی از مواردی که ممکن است باعث کند شدن روند شیوع کرونا شود واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون حدود ۴۵ هزار نفر از ساکنین و اتباع مقیم در کاشان واکسن نزده اند، ابراز داشت: واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک‌های با کیفیت و همچنین استفاده از دو ماسک سه لایه در تجمع‌ها کمک زیادی در کنترل شیوع کرونا می‌تواند داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به لزوم هماهنگی بین بخشی در میان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان کاشان همانند اداره صمت، اتاق اصناف و اماکن تصریح کرد: تعطیلی اصناف مدنظر ما نیست ولی نظارت برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف کاشان تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان بدون ارتقای دستگاه‌های ذی ربط ارتقا پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اجرای با قدرت گام ششم اجرایی طرح شهید سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که مورد نظر است.

دهقانی تشدید برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا یادآور شد و گفت: لازم است برای پوشش کامل نوبت اول و تکمیل نوبت دوم و سوم واکسیناسیون اقدامات فرهنگی و آموزشی لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه روند صعودی موارد ابتلاء و بستری امیکرون همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: امیکرون درصد زیادی از افرادی را که تاکنون مبتلا نشده اند را درگیر می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان همچنین از ابتلای مجدد افرادی گفت که پیش از این به کرونا مبتلا شده اند و افزود: لازم است تمام افراد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از هرگونه تجمع به خصوص در فضاهای سربسته جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: بهتر است که پوشش سراسری واکسیناسیون در سطح منطقه کاشان به حدود ۹۵ درصد برسد تا امیدوار به مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا باشیم.

کد خبر 40763
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار