یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
افزایش ۲۰ درصدی مبتلایان به کرونا در شهرستان قزوین
قزوین - رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با بیان اینکه ابتلاء به کرونا در شهرستان قزوین ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: تعداد بستری بیماران نیز ۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا مهرعلیان در شورای اداری شهرستان قزوین که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: از اوایل بهمن ماه موج ششم کرونا نمایان شده و میزان مراجعین نسبت به گذشته روزانه ۱۰ در صد افزایش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین اذعان کرد: تست پی سی آر ۶۵ درصد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی شهرستان مثبت است که این مسئله نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قزوین کاهش داشته است.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به افزایش میزان مراجعین و بیماران به مراکز درمانی پزشکان و پرستاران کلینیک کرونا را ۲ الی ۳ برابر افزایش دادیم.

وی گفت: طبق آمار موجود میزان بستری کرونا نسبت به هفته گذشته در شهرستان قزوین ۸ درصد افزایش اما خوشبختانه میزان فوت کاهش داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در پیک ششم کرونا تعداد بیماران بستری در قزوین نسبت به هفته گذشته روند افزایشی داشته است عنوان کرد: تعداد بیماران مثبت سرپایی نسبت به هفته گذشته به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد کل مبتلایان بیماری کرونا نسبت به هفته گذشته به میزان ۲۰ درصد رشد داشته است.

این مسئول گفت: در حال حاضر واکسیناسیون رده سنی ۹ سال به بالا آغاز شده است و تقاضا داریم خانواده‌ها برای واکسیناسیون فرزندانشان مراجعه کنند.

این مسئول با بیان اینکه تنها ۲۷ درصد مردم قزوین دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، تشریح کرد: ۸۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال در قزوین دوز اول را دریافت کرده و ۷۷ درصد نیز دوزهای یک و دوم را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عمده مردم واکسن سینوفارم دریافت کردند بیان کرد: واکسن آسترازنکا برای اشخاص خاص موجود است.

وی گفت: ما با توجه به شرایط فعلی کرونا به دنبال تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن کلاس‌ها هستیم و اگر شرایط شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دار شود برای پیشگیری از ویروس کرونا مجبور به تعطیلی اصناف خواهیم بود.

کد خبر 40770
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار