دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
ظرفیت مساجد و فعالان مردمی برای تقویت نهاد خانواده استفاده شود
بوشهر- مدیرعامل بنیاد ملی خانواده گفت: ظرفیت مساجد و فعالان مردمی برای تقویت نهاد خانواده استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا رؤیت صبح دوشنبه در کارگروه فرهنگی شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: بنیاد ملی خانواده به عنوان دبیرخانه کارگروه تخصصی ساماندهی مجموعه‌های مردم‌نهاد خانواده‌محور شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق این بنیاد تشکیل شده است.

وی بیان کرد: وضعیت خانواده در کشور ما چندان رو به راه نیست. تلاش‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های دولتی، کنشگران، فعالان مردمی و … در حال رخ دادن است و جوش و خروشی صورت گرفته که آخرین آن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که به سرانجام رسید.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده اضافه کرد: یکی از محوری‌ترین اقداماتی که می‌شود برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق صورت گیرد پای کارآمدن دستگاه‌های دولتی برای فعال‌سازی و توانمند سازی مساجد و فعالان مردمی است.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده افزود: از بدو تأسیس مساجد در اسلام شاهد حرکت‌های مؤثر مساجد و کارگزاران آن در حوزه خانواده بودیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه اقدامات خوب مساجد و بقاع متبرکه برای افزایش ازدواج، تحکیم خانواده و نیز کاهش طلاق با الگونمایی توسط جشنواره در سراسر کشور گسترش یابد، گفت: جشنواره آوای زندگی بستری برای ارتقای دانش و مهارت کارگزاران و فعال‌سازی آنها در یک حرکت هم افزا با محوریت خانواده است.

تغییر سبک زندگی و شیوه‌های تربیتی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر عدم تمایل برخی جوانان به ازدواج را ناشی از کاهش حس مسئولیت پذیری در جامعه دانست و گفت: تغییر سبک زندگی و شیوه‌های تربیتی خانواده‌ها باعث شده تا جوان امروز از تأثیرگذار بودن در مسئولیت‌های اجتماعی فاصله بگیرد و این امر پویایی و نشاط جامعه را کاهش دهد.

رقیه زنگنه نژاد بیان کرد: نسل جدید ما باید نقشی که مورد نیاز وی برای حضور در عرصه‌های اجتماعی است را از والدین و محیط‌های آموزشی نظیر مدارس دریافت و تمرین کند، و اگر این آموزش روند درست خود را طی نکند، مسئولیت پذیری جوان در اجتماع هم به همان اندازه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

او افزود: نقش پزشکان زنان و زایمان و کادر مراکز بهداشت و درمان در امید آفرینی و تغییر نگرش جامعه در مسئله فرزندآوری از اهمیت بالایی برخوردار است و همراهی و همکاری این قشر زحمت کش می‌تواند در تسریع امر افزایش جمعیت تأثیرگذار باشد.

کد خبر 40818
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار