جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
نظارت‌ها بر رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط اصناف کرمانشاه تشدید شود
کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به گسترش مجدد بیماری کرونا در استان، گفت: نظارت‌ها بر رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط اصناف کرمانشاه تشدید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر شنبه در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ اظهار کرد: با توجه به گسترش دوباره بیماری کرونا در کشور و استان کرمانشاه ضرورت دارد که صداوسیما و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی بیشتری پیرامون این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضرورت استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا انجام دهند.

وی بر ضرورت راه اندازی کمیته‌های بهداشتی در تمامی ادارات تاکید کرد و افزود: این کمیته‌ها باید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در مجموعه‌های اداری کاملاً نظارت داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر نظارت بیشتر شهرداری‌ها بر ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: شهرداری باید نظارت بیشتری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها داشته باشد تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

امیری مقدم گفت: با توجه به در پیش بودن ایام پایانی سال به تدریج شاهد مراجعه بیشتر مردم به بازارهای شهر کرمانشاه خواهیم بود و از هم اکنون باید نظارت‌ها بر اصناف برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار جدی‌تر شود و طبق قانون واحدهای صنفی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا تاکنون واکسن نزده‌اند، جریمه شوند.

وی تاکید کرد: علاوه بر الزام‌های قانونی مبنی بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افراد شرعا هم ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند چون انتقال ویروس موجب بیماری و آسیب به دیگران می‌شود و این موضوع در شرع مقدس اسلام منع شده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرزهای مبادلاتی استان کرمانشاه باید بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی به انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بپردازند و کنترل‌های جدی و ضروری را در مورد افرادی که وارد کشور می‌شوند را انجام دهند.

کد خبر 41728
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار