سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ - Tuesday, 21 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 0 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
خلیج فارس مواج و متلاطم است/ آسمان بوشهر آخر هفته بارانی می‌شود
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به مواج و متلاطم بودن خلیج فارس گفت: با ورود یک سامانه بارشی، آسمان استان بوشهر در روزهای آخر هفته بارانی می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر از روز پنجشنبه هفته جاری است.

وی اضافه کرد: یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته جاری وارد استان بوشهر می‌شود و تا اوایل هفته آینده در برخی نقاط این استان بارش باران گاهی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نامساعد بودن شرایط و مواج و متلاطم بودن خلیج فارس، دریانوردان بوشهری باید تا روز سه شنبه دهم اسفند از دریا روی اجتناب کنند.

وی افزود: امروز تا روز سه شنبه به سبب وزش بادهای شمالی، دریا بویژه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور اظهار کرد: در شبانه‌روز ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۳۳ و اهرم، جم و خورموج با ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

کد خبر 42669
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار