جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
رسانه‌های بوشهر رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی را فرهنگ‌سازی کنند
بوشهر- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: رسانه‌ها در خصوص تبعات ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت به خوبی اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان یکشنبه شب در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان بوشهر اظهار داشت: باید با اتخاذ تصمیمات مناسب و اقدامات اجرایی مؤثر شرایطی فراهم شود تا از شدت تصادفات خصوصاً در خصوص موتورسواران که ایمنی کمتری دارند کاسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی ترافیک استان به منظور انجام کار گروهی برای کاهش آمار تصادفات باید بسیج شوند و خانواده‌ها نیز در این خصوص با حساسیت ویژه‌ای همکاری کنند.

وی گفت: افراد زیادی در استان بخاطر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، که این مهم تنها با نصب دوربین‌های مداربسته و سرعت‌کاه در کوچه و خیابان‌ها حل شدنی نیست و نیازمند همکاری همه‌جانبه رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها است.

وی یادآور شد: حسب گزارش‌های ارائه شده از سوی راهنمایی و رانندگی تعداد ۴۴۳ دستگاه موتورسیکلت طی دو هفته اخیر در استان به دلیل عدم رعایت قوانین توسط موتورسواران و انجام حرکات مخاطره‌آمیز، توقیف شد.

وی عامل بسیاری از حوادث و تصادفات به وقوع پیوسته توسط موتورسواران در استان را عوامل انسانی اعلام کرد و فرهنگ سازی برای رانندگی صحیح و اصولی توسط دستگاه‌های مربوطه و رسانه‌ها بویژه صدا و سیما را خواستار شد.

رستمیان تاکید کرد: رسانه‌ها در خصوص تبعات ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت که منجر به تصادفات و فوت و جرح می‌شود بخوبی اطلاع رسانی کنند، زیرا کاهش شدت تصادفات از طریق اقدامات فرهنگی مؤثرتر است.

کد خبر 42683
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار