شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
عبور شرق تهران از پیک ششم کرونا/شدت بیماری در واکسن زده ها کم است
دماوند- رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند از عبور این شهرستان از پیک ششم کرونا خبر داد و در عین حال گفت: شدت بیماری در افراد دریافت کننده دُز سوم بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مسلمی‌فرد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه از پیک ششم کرونا در دماوند عبور کرده‌ایم، اما بستری‌ها هنوز کاهش چندانی نداشته و ۲۶ نفر بستری هستند.

وی افزود: متوسط زمان بستری در بیمارستان کوتاه شده است، در پیک پنجم متوسط بستری‌ها حدود ۶.۵ روز بود، اما در پیک ششم متوسط زمان بستری‌ها حدود ۳.۵ روز شده و شرایط بهتر است.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: شدت بیماری در افرادی که دز سوم را دریافت کرده‌اند، بسیار کم است و ابتلای سبکی دارند، اما افرادی که واکسن نزده‌اند و کرونا می‌گیرند، وضعیت وخیم‌تری پیدا می‌کنند.

مسلمی فرد با بیان اینکه کسانی که دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، ابتلای سخت‌تری دارند،، گفت: البته این سختی کمتر از افرادی است، که تاکنون هیچ واکسنی نزده‌اند، این مهم بررسی شده که هم وطنانی که اصلاً واکسن نزده‌اند، ابتلای به شدت سختی خواهند داشت، زیرا کرونا همچنان وجود دارد و در حال حاضر سویه امیکرون غالب است.

وی گفت: افرادی که دز سوم زده‌اند یا مبتلا نشده‌اند و یا اگر شده‌اند و بستری شدند، علتش بیماری زمینه‌ای یا کهولت سن بوده است.

کد خبر 42791
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار