شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۳۵هزار بسیجی برای کمک به کادر درمان کرمانشاه در میدان حضور دارند
کرمانشاه- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: ۳۵ هزار بسیجی برای کمک به کادر درمان کرمانشاه در میدان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار که در سالن جلسات دفتر این نمایندگی برگزار شد با تبریک ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: به دلیل پیشرفت توانایی‌های سپاه پاسداران در کنار سایر نیروهای مسلح انقلاب اسلامی امروز هیچ کشوری در دنیا جرأت و قدرت تعرض به کشور را ندارند.

وی با اشاره به بحث جهاد تبیین و تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص، افزود: جهاد تبیین را تنها با چهار گام مهم شناخت دشمن و حربه‌های آن، شناخت حقایق و واقعیت‌ها، تشریح روشن و مستند حقایق و عرضه و نشر قابل فهم و جذاب حقایق برای مخاطب مسیر می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان در چند محور در حال هجوم به نظام هستند، تصریح کرد: دشمنان با پنهان کردن پیشرفت‌های انقلاب، ضریب سازی نارسایی‌ها، ناامید ساختن مردم از بهبود اوضاع، فساد مسئولان را به حساب نظام گذاشتن و… در حال فعالیت هستند.

جلیلیان ادامه داد: بنابراین رهبر انقلاب اسلامی در بحث جهاد تبیین تاکید دارند که انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته حالت تدافعی داشته اما اکنون نباید منتظر اقدام دشمن و سپس به فکر دفاع باشیم بلکه باید در دفاع حالت هجومی را داشته باشیم.

وی با برشمردن خصایص و ویژگی‌های امام حسین (ع)، گفت: شخصیت و فضائل این امام بزرگوار تنها محدود به عاشورا نیست بلکه ایشان وارث همه خوبی‌های عالم و عصاره تمام پیامبران الهی است.

به گفته جلیلیان، مردم‌داری، احسان و سخاوتمندی، شجاعت، فداکاری در راه هدایت و نجات انسانیت، تقدیر از مردم و انسان‌های شایسته، تواضع و فروتنی، عفو و گذشت، کرامت، جنبه عبادت در زندگی، پاسداری از دین و… تنها گوشه‌ای از دریای بیکران خصایص امام حسین (ع) است.

وی به فلسفه نامگذاری ولادت امام حسین (ع) به نام روز پاسدار اشاره و تاکید کرد: این امام بزرگوار بزرگترین پاسدار عالم بشریت است که پاسداران انقلاب اسلامی با به ارث بردن خصایص امام حسین (ع) همواره پاسدار دین و انقلاب هستند.

جلیلیان سپاه را از پدیده‌های مبارک انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به معنویت و ارتباط با خدا، اطاعت محض از ولایت، خودسازی و دوری از رذائل، دشمن شناسی، استکبار ستیزی، هوشیاری، اقتدار، شجاعت، دلیر مردی و… از جمله خصوصیات بارز یک پاسدار است که موجب شده امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از قدرت‌های نظامی بزرگ دنیا و خاری در چشم دشمنان باشد.

وی مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی را یکی دیگر از ویژگی‌های پاسداران دانست و تاکید کرد: سپاه پاسداران در هر عرصه‌ای که احساس مسئولیت کند حاضر می‌شود و به عنوان یک وظیفه به آن توجه می‌کند، همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس مدافع امنیت بود و پس از جنگ در عرصه سازندگی و سپس در بحث محرومیت زدایی، امدادرسانی به مردم در بلاهای طبیعی و حتی بیماری کرونا به عنوان یک نهاد مسئولیت پذیر در میدان حاضر شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به خدمات سپاه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت: سپاه از همان ابتدای شیوع این بیماری در کنار کادر درمان بوده و در بحث ضدعفونی، گندزدایی، رفع آلودگی در سطح معابر، واکسیناسیون کرونا و… فعال عمل کرده است.

جلیلیان با اشاره به کارگیری نزدیک به ۳۵ هزار بسیجی برای کمک به کادر درمان و حضور بیش از ۱۱ هزار بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی برای غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، ادامه داد: راه‌اندازی ۱۵ پایگاه مستقل و ۴۱ پایگاه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی جهت واکسیناسیون مردم در استان از جمله دیگر خدمات سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برای مقابله با بیماری کرونا بوده است.

به گفته وی، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، تهیه و توزیع هفت میلیون ماسک، توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، اهدا ۷۶۹ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، ساخت ۲۹۱ واحد مسکونی مددجویی با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی، آزادسازی یک هزار و ۶۰ زندانی جرایم مالی و غیر عمد و… از دیگر خدمات این نهاد طی شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه بوده است.

کد خبر 43047
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار