سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ - Tuesday, 21 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 0 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کمبود مرغ تا پایان ماه رمضان در بوشهر وجود ندارد
ایسنا/بوشهر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: روند جوجه ریزی در ماه های گذشته و میزان ذخیره سازی مرغ منجمد به گونه ای است که دغدغه‌ای بابت کمبود گوشت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

علی باستین اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در امتداد تعطیلات نوروز و با تدابیر انجام شده در سراسر کشور از جمله استان بوشهر، کلیه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی ذخیره سازی شده و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد. همچنین همزمان با تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی، موضوع توزیع مناسب و نظارت بر بازار نیز با جدیت در دستور کار مسئولان قرار دارد.  

وی اضافه کرد: ۳۰۰ تن پرتقال والنسیای جیرفت و ۲۰۰ تن سیب زرد و قرمز برای طرح میوه شب عید در سردخانه‌های استان ذخیره و بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ‌می گوید: این طرح از جمعه ۲۷ اسفند آغاز شده است. در رابطه با حجم میوه طرح، این نکته قابل ذکر است که علاوه بر ۵۰۰ تن موجود، این شرایط فراهم است که هر مقدار که سیب و پرتقال لازم باشد، تأمین و بین مردم شریف استان و مسافران عزیز توزیع شود.

باستین گفت: روند جوجه ریزی در ماه‌های گذشته و میزان ذخیره سازی مرغ منجمد به گونه‌ای است که دغدغه‌ای بابت کمبود گوشت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان وجود ندارد. اداره کل دامپزشکی نیز با حساسیت بر بهداشت ذبح و مرغ نظارت دارد. از طرفی برنج هندی و تایلندی نیز به حد وفور در انبارها وجود دارد. همچنین فرآیند تأمین و توزیع روغن نیز به خوبی انجام شده و بازار این قبیل کالاها در آرامش کامل است.

او اعلام کرد که به منظور حفظ حرمت و کرامت شهروندان و دسترسی سریع و آسان به کالاهای مورد نیاز، چندین اقدام از جمله تعداد زیاد عرضه کنندگان با پراکنش جغرافیایی مناسب، استفاده از ظرفیت تعاونی ها، تخصیص سهیمه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و طرح توزیع آنلاین در استان اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از اجرای طرح توزیع هوشمند و آنلاین کالاهای اساسی در شهرستان دشتی و شهر بوشهر خبر داد.

باستین می‌گوید: در این طرح شرکت دشتی کالا اقلام تنظیم بازاری از جمله برنج، مرغ منجمد، سیب، پرتقال، شکر و روغن را با قیمت مصوب عرضه می‌کند. در این شیوه پس از انجام مراحل خرید از سوی شهروندان، کالاهای خریداری شده به صورت رایگان درب منزل، تحویل عزیزان می‌شود.

او گفت: با توجه به مزایای این شیوه خرید، از تمام کسانی که در محدوده خدمات فروش آنلاین هستند خواهش می‌کنم با مراجعه به سایت دشتی کالا اقدام به خرید نموده تا حتی الامکان از تجمع و ایجاد صف جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افرود: در سایر شهرستان‌ها هم که تحت پوشش فروش آنلاین نیستند، اگر شرکت توانمندی وجود دارد حتماً مراجعه کند تا مقدمات توسعه این خدمت به کل استان فراهم شود.

باستین گفت: تمام تلاش دولت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم است، اما مسلماً در این راه مشکلاتی هم وجود دارد. از این رو از مردم شریف استان تقاضا می‌شود که در صورت مشاهده تخلف، با شماره تلفن ۱۲۴ تخلف را گزارش دهند و مطمئن باشند که به این شکایات رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 43749
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار