دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
ملت ایران پرچمدار ایستادگی جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها است
گناوه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ملت ایران که پرچمدار ایستادگی جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها است امسال با شور و نشاط بیشتری در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام محمد رضا طاهری در حاشیه برگزاری برنامه افطاری وحدت و مقاومت در جزیره شمالی بندر ریگ شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس، آئین ویژه افطاری وحدت و مقاومت در چهار شهرستان استان بوشهر به ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: این چهار شهرستان محل زندگی صمیمی و نزدیک اهل سنت و شیعیان در کنار همدیگر است که قرن‌های متمادی با وحدت و همدلی در این استان در کنار هم زندگی کرده‌اند.

وی گفت: امسال با رویکرد پرداختن به مسئله قدس و هم فکری اندیشمندان و دغدغه مندان جهان اسلام در میان شیعه و اهل سنت در موضوع نجات قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی این نشست‌ها شکل گرفت و هم اندیشی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها علاوه بر برنامه افطاری وحدت و مقاومت، گفتگوی صمیمی نیز بین ۴۰ نفر از علمای شیعه و سنی هم برنامه ریزی شد تا به ارائه راهکارهای عملی منجر شود و در نهایت بتواند در پیشبرد جریان مبارزه با صهیونیست‌ها و آزادسازی قدس کمک فکری کرده و راهکارهایی برای نهادینه کردن این فرهنگ و جریان بین مسلمانان اهل سنت و شیعه ارائه شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های افطاری وحدت و مقاومت در برخی از شهرستان‌ها نیز محدود به بیان دیدگاه‌های علمای صاحب نظر اهل سنت و شیعه شد و فرصت همفکری بیشتر فراهم نشد.

وی گفت: این برنامه‌ها نقطه آغازی برای ماه رمضان و روز قدس در سال‌های آتی خواهد بود که استمرار خواهد داشت و همنشینی و همفکری. همدلی بین پیروان مذاهب پیرامون این موضوع محوری اسلامی خواهیم داشت.

لزوم انعکاس جهانی راهپیمایی قدس

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس امسال گفت: هر چه به وعده امام مسلمین رهبر معظم انقلاب در خصوص نابودی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک تر می‌شویم علائم این از بین رفتن و اضمحلال این رژیم بیشتر نمایان می‌شود.

وی گفت: حرکت فراگیر نظامی در بین مسلمانان کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها در روزهای اخیر در لبیک به رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان مبنی بر مسلح شدن این بخش، نشان دهنده سرعت گرفتن اضمحلال و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی بیتان کرد: اگر رژیم صهیونیستی در داخل مرزهای خود حرکت‌های استشهادی را ببیند و امنیت پوشالی و ادعایی آنها زیر سوال رود و شهرک نشین ها و اشغالگران این ارض مقدس احساس ناامنی کنند زمینه برای بازگشت قدس به دامان جهان اسلام فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: در زمانی که کشورهای دیگر دعوت به سازش می‌کردند جمهوری اسلامی تنها کشوری بود که پای مقاومت به عنوان تنها راهبرد نجات فلسطین ایستاد و این فرهنگ را نهادینه کرد و امروز در بسیاری از کشورها شاهد این ایستادگی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این روزها نیز که مبارزه با صهیونیست‌ها در میان مردم مقاوم فلسطین پرشتاب و حماسی‌تر شده است، لزوم حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس هر روز بیشتر می‌شود و ملت ایران که پرچمدار ایستادگی جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها است و کسانی که دغدغه مند این آرمان بلند هستند با شور و نشاط بیشتری این راهپیمایی را برگزار خواهند کرد.

وی گفت: پس از دو سال که به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی به صورت غیرحضوری بود، امسال حضور پرشور و پررنگ اقشار مختلف مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعتلای این آرمان ارزشمند را در سطح جهان اسلام بیشتر از همیشه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت انعکاس جهانی راهپیمایی قدس امسال نیز گفت: تمام آزادگان جهان حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ایمن آرمان را تکلیف خود می‌دانند و مردم کشور ما که همواره در راهپیمایی این روز جهانی حضوری پررنگ داشته‌اند علاوه بر حضور در راهپیمایی به انعکاس این حرکت مردمی را در رسانه‌ها و فضای مجازی خواهند داشت و حرکت پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار و منعکس خواهد شد.

کد خبر 45377
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار