دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
بوشهری‌ها آماده خلق حماسه هستند/ حمایت شیعه و سنی از فلسطینی‌ها
بوشهر- استان بوشهر نماد اتحاد و همدلی شیعه و سنی به شمار می‌رود و اهالی این استان برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: انتخاب آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از ابتکارات امام خمینی (ره) است که اقدامی ماندگار در حمایت از مردم مظلوم جهان به ویژه فلسطینی‌ها است.

مردم استان بوشهر اعم از شیعه و سنی در همه صحنه‌ها حضوری تأثیرگذار داشته‌اند و همواره در مراسم راهپیمایی روز قدس این حضور باارزش و اثرگذار خود را نشان داده‌اند.

در آستانه روز جهانی قدس مردم استان بوشهر بار دیگر آمادگی خود را برای دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند و آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند.

وحدت شیعه و سنی در دفاع از فلسطین

استان بوشهر یکی از نمادهای وحدت شیعه و سنی است و اهل تسنن همواره در عرصه دفاع از مسلمانان حضور داشته‌اند و امسال نیز برای بزرگداشت روز جهانی قدس آماده هستند.

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی بخش بندرریگ گفت: مسجدالاقصی و فلسطین تنها مسئله عربی و فلسطینی و مربوط به یک ملت و کشور نیست بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است.

شیخ حمزه کردی اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد و این مسئله را در ذهن ما یادآوری کردند تا جهان اسلام متوجه قدس و مردم مظلوم فلسطین باشد.

وی گفت: علیرغم تبلیغاتی که در این سال‌ها شده است تا قدس را یک مسئله داخلی بین ملت فلسطین یا اختلاف بین ملت یهود و مسلمانان ساکن فلسطین جلوه دهند و به نوعی با معامله قرن بزرگترین خیانت تاریخ را انجام دادند امسال در همین ماه مبارک رمضان وقتی حمله وحشیانه سربازان رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی را به مردم مظلوم فلسطین شاهد بودیم ملت آزاده مسلمان جهان و به ویژه ملت ایران اسلامی این مسئله را به جهان یادآوری کرد که همانگونه که امام فرمود قدس مسئله اول جهان اسلام است.

مسئله فلسطین متعلق به همه آزادگان جهان است

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی گفت: زمانی می‌توان به عزت برسیم و دیگر احکام اسلامی را انجام دهیم و با افتخار از سرزمین‌های مقدس خود محافظت کنیم که بتوانیم مسجدالاقصی و فلسطین را آزاد کنیم و ملت ایران بارها این مسئله را به جهانیان اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: همه ملت ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، جوانان و نوجوانان و زنان و مردان در اقصی نقاط ایران اسلامی با حضور خود بارها این مسئله را اعلام کرده‌اند که مسئله فلسطین فراموش شدنی نیست.

بوشهری‌ها آماده خلق حماسه هستند/ حمایت شیعه و سنی از فلسطینی‌ها

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی گفت: اگرچه برخی حکام کشورهای اسلامی درصدد خیانت در این زمینه باشند تا به طریقی چند صباحی بیشتر بر حکومت و صدارت خود بمانند و روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند هرگز باعث نخواهد شد که ملت ایران اسلامی و همه آزادگان جهان فلسطین را فراموش کنند.

شیخ کردی ادامه داد: مسجدالاقصی و فلسطین تنها مسئله عربی و فلسطینی و مربوط به یک ملت و کشور نیست بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است و هر کس که دم از آزادگی و اسلام می‌زند نمی‌تواند فراموش کند که این سرزمین قبله اول مسلمانان بوده است.

حضور گسترده بوشهری‌ها در راهپیمایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و استاندار بوشهر به مناسبت روز جهانی قدس و دعوت از آحاد مردم ولایتمدار استان بوشهر برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس پیام مشترکی صادر کردند.

در این پیام آمده است: ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس نه یک نامگذاری صرف، بلکه بیشتر یک جریان‌سازی فرهنگی - سیاسی و ترسیم راهبردی سرنوشت‌ساز در روند مقاومت اسلامی و طراحی جبهه ضد سلطه در جهان است.

روز قدس، روز تجدید اسلام و نماد وحدت و اقتدار مسلمین در حمایت امت اسلام از آرمان قدس شریف و فلسطین به شمار می‌رود؛ روزی که نه تنها ملت بیدار و آگاه ایران اسلامی، بلکه تمامی ملت‌های عدالت‌طلب، آزاداندیش و آزادی‌خواه در اقصی نقاط جهان، انزجار قلبی خود را نسبت به رفتارهای ضد انسانی و جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی بر ضد ملت مظلوم فلسطین ابراز می‌دارند.

حضور گسترده مردم عزیز در راهپیمایی روز جهانی قدس بویژه در شرایط جدید منطقه‌ای و حمله مزدوران صهیونیستی به نمازگزاران مسجد الاقصی و دیگر جنایت‌های روز افزون این رژیم و حمایت جهان استکبار به سرکردگی آمریکای ستم پیشه، در واقع لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، تجدید پیمان با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در عرصه مقاومت و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

از عموم مردم غیور، ولایتمدار و شهید پرور استان بوشهر دعوت می‌کنیم همچون سال‌های گذشته همگام با آحاد ملت با حضوری گسترده در این راهپیمایی باشکوه بار دیگر همبستگی، ولایتمداری، صلابت، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس امسال گفت: هر چه به وعده امام مسلمین رهبر معظم انقلاب در خصوص نابودی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک تر می‌شویم علائم این از بین رفتن و اضمحلال این رژیم بیشتر نمایان می‌شود.

حجت الاسلام محمد رضا طاهری گفت: حرکت فراگیر نظامی در بین مسلمانان کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها در روزهای اخیر در لبیک به رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان مبنی بر مسلح شدن این بخش، نشان دهنده سرعت گرفتن اضمحلال و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی بیتان کرد: اگر رژیم صهیونیستی در داخل مرزهای خود حرکت‌های استشهادی را ببیند و امنیت پوشالی و ادعایی آنها زیر سوال رود و شهرک نشین ها و اشغالگران این ارض مقدس احساس ناامنی کنند زمینه برای بازگشت قدس به دامان جهان اسلام فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: در زمانی که کشورهای دیگر دعوت به سازش می‌کردند جمهوری اسلامی تنها کشوری بود که پای مقاومت به عنوان تنها راهبرد نجات فلسطین ایستاد و این فرهنگ را نهادینه کرد و امروز در بسیاری از کشورها شاهد این ایستادگی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این روزها نیز که مبارزه با صهیونیست‌ها در میان مردم مقاوم فلسطین پرشتاب و حماسی‌تر شده است، لزوم حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس هر روز بیشتر می‌شود و ملت ایران که پرچمدار ایستادگی جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها است و کسانی که دغدغه مند این آرمان بلند هستند با شور و نشاط بیشتری این راهپیمایی را برگزار خواهند کرد.

پویش دانش‌آموزی «یک سطل آب»

پویش دانش‌آموزی «یک سطل آب، از اسرائیل انزجار دارم» به مناسبت روز جهانی قدس و در راستای فرمایشات امام (ره) که فرمودند: «اگر مسلمین مجتمع بودند و هرکدام یک سطل آب به طرف اسرائیل می‌ریختند آن را سیل می‌برد» راه اندازی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحو شرکت در این پویش بیان کرد: دانش آموزان شرکت کننده در این پویش در یک کلیپ ۶۰ یا ۹۰ ثانیه‌ای انزجار خود را از رژیم صهیونیستی می‌تواند به چندین روش ابراز کند.

ضرغام مردانی گفت: نحوه شرکت دانش آموزان در این پویش بدین گونه است که هر شرکت کننده با ابزار یا وسایل ساده مانند کاغذ، نخ و خاک پوشال، پرچم رژیم صهیونیستی را روی زمین ترسیم و با ریختن یک سطل آب آن را محو می‌کند و در آخر به صورت خلاقانه پرچم مردم مظلوم فلسطین را روی آن نمایان کند.

رئیس آموزش و پرورش گناوه افزود: علاوه بر آن دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این پویش می‌توانند روی زمین یا شیشه، پرچم کشور فلسطین را ترسیم و رنگ آمیزی کرده و سپس با ریختن آب بر پرچم رژیم صهیونیستی آن را محو کرده و پرچم مردم مظلوم فلسطین را نمایان کنند.

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن دعوت از مردم ولایتمدار استان بوشهر برای شرکت در راهپیمایی بیان داشت: مردم استان بوشهر در روز جهانی قدس صدای همه مظلومان جهان، به‌ویژه مردم ستم دیده فلسطین خواهیم بود و از رژیم صهیونیستی و حامیان آنها اعلام انزجار خواهیم کرد.

حجت الاسلام یوسف جمالی اظهار داشت: کشتار، جنایات، اقدامات نژادپرستانه، ظالمانه و سفاکانه رژیم کودک کش به ویژه علیه زنان، کودکان و اسرای فلسطینی در فضای مجازی با پویش‌های «روزجهانی‌قدس»، «یوم‌القدس‌العالمی» و «qudsday» انجام می‌شود.

وی بیان داشت: راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تا زمان به نتیجه رسیدن که همان حق بازگشت آوارگان فلسطینی و دعوت از جهانیان جهت برگزاری رفراندوم در سطح سرزمین‌های اشغالی برای تعیین تکلیف کشور فلسطین توسط ساکنین این مناطق، ادامه دارد.

حجت الاسلام جمالی اظهار داشت: روز جهانی قدس در شهر بوشهر جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: روز جهانی قدس در برازجان از میدان شهید چمران، خورموج از چهار راه مدرسه علمیه، دیر از چهار راه امام حسین (ع)، دیلم از ناحیه مقاومت سپاه، جم میدان فاضل، کنگان و عسلویه از مصلای جمعه برگزار می‌شود.

بوشهری‌ها آماده خلق حماسه هستند/ حمایت شیعه و سنی از فلسطینی‌ها

روز جهانی قدس وعده‌گاه مسلمانان جهان است تا در این روز خشم و انزجار خود را از ظالمان عالم اعلام کنند و همبستگی و حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین بیان کنند.

کد خبر 45421
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار