جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کرونا در ۴۰ کشور دنیا صعودی شده/ افزایش ۲ برابری ابتلا در ۱۴ کشور
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کرونا در ۴۰ کشور دنیا روند صعودی دارد و باید مراقب باشیم که زحمات ما برای کنترل این بیماری در کشورمان از بین نرود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی، روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در مراسم هفته سلامت در مرکز همایش‌های رازی، افزود: نباید نسبت به کنترل کرونا در کشور ساده انگاری شود. زیرا، طی هفته گذشته روند این بیماری در ۴۰ کشور دنیا روند صعودی داشت و موارد ابتلاء در ۱۴ کشور نیز ۲ برابر شد.

وی تاکید کرد: افزایش موارد ابتلاء به کرونا در بین کشورهایی است که جزو کشورهای به اصطلاح جهان اولی هستند.

کریمی ادامه داد: روند صعودی بیماری کرونا در کشورهایی همچون کره جنوبی، آلمان، فرانسه و آمریکا مشاهده می‌شود که خود را جهان اولی می‌دانند. بنابراین، ما نباید از کنار این موضوع به راحتی عبور کنیم.

وی از واکسیناسیون گستره علیه کرونا در کشور به عنوان یکی از عوامل موفقیت در کنترل این بیماری نام برد و گفت: در حالی که خیلی از کشورها برای تأمین واکسن دچار مشکل بودند، ما حتی اتباع خارجی غیر قانونی را نیز واکسینه کردیم و این عین عدالت در سلامت است.

کریمی در ادامه به سایر موضوعات حوزه سلامت کشور اشاره کرد و افزود: برنامه نسخه نویسی الکترونیک که از دی ماه ۱۴۰۰ به طور جدی آغاز شده و اوایل کار چالش‌هایی وجود داشت، خوشبختانه به خوبی پیش رفت و به تدریج دارد به بلوغ می‌رسد.

وی گفت: کار تجهیز تعداد زیادی بیمارستان جدیدالتاسیس انجام شد. به طوری که از دی ماه برای ۴۵ بیمارستان و ۵۵ مرکز درمانی تجهیزات ارسال کرده‌ایم که فعال می‌شوند.

کریمی همچنین به پوشش همگانی بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: طی چند روز گذشته اطلاع‌رسانی شد که هم‌راستا با بحث عدالت و تعالی است که مردم تحت پوشش بیمه باشند و پرداخت از جیب مردم کاهش یابد و بیمه‌ها حمایت کنند. به طوری که در بحث درمان فشار از دوش مردم برداشته شود و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری به گونه‌ای شود که اگر فردی بیمار شد، فقط درد بیماری داشته باشد، نه گرفتاری‌های دیگر.

وی افزود: در زمینه بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر داریم اقداماتی را انجام می‌دهیم تا پوشش آنها را کامل کرده و خدماتشان را گسترش دهیم. در زمینه ناباروری شبکه‌ای تشکیل شده و در سه سطح، سطح‌بندی شده است. در سطح سه ۹ مرکز درمان ناباروری مجهز در کشور وجود دارد. آئین‌نامه‌های سطح دو هم نوشته شده و به سرعت در حال تجهیز است.

معاون درمان وزارت بهداشت، به ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین پزشک و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اقداماتی دارد انجام می‌شود. در بحث دندانپزشکی هم برنامه‌هایی داریم تا کلینیک‌های ویژه مراکز دولتی را مجهز کنیم تا در بحث دندانپزشکی خدمات ارزان قیمت و در دسترس برای کشور فراهم شود.

کد خبر 45824
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار