چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
جلوی گرانی‌های لجام گسیخته را بگیرید
بوشهر- امام جمعه دیر گفت: مسئولان باید همت کنند و این بی نظمی و سرعت سرسام آور افزایش قیمت‌ها در بازار را نظارت کنند و جلوی گرانی‌های لجام گسیخته را بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بندر دیر با تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار داشت: زیارت با معرفت امام هشتم (ع) باید با معرفت و شناخت همراه باشد.

امام جمعه دیر افزود: همان گونه که در زمان حیات امام رضا (ع) و دیگر معصومین باید حرمتشان نگه داشته شود الان هم باید این گونه رفتار کنیم.

وی بیان کرد: عمل و صالح و اطاعت از خداوند باید در کنار اطاعت از اهل بیت باشد.

حسینی با اشاره به برگزاری آزمون کنکور سراسری، ابراز کرد: دانش آموزان در کنار آموزش‌های تئوری دانشگاهی، با حضور در دوره‌های فنی و حرفه ای مهارتی کسب کنند و جلوی بهانه گیری شرکت‌ها را بگیرند.

وی با تسلیت جان‌باختن جمعی از مسافران قطار مشهد- یزد، عنوان کرد: مسئولان همان گونه که وعده دادند با عواملی که در این قضیه تقصیر داشتند برخورد شود.

خطیب جمعه دیر با اشاره به سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، گفت: امیدواریم کسانی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور و مسئولیت دارند نسبت به مسائل فرهنگی جامعه عنایت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسئله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن که بارها در سخنان مقام معظم رهبری به آن پرداخته شده، جدی است و نهادهای فرهنگی و تأثیرگذار برای مقابله با این تهاجم گام‌های بلندی بردارند.

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، یادآور شد: همه بویژه مسئولان کشور نباید بگذارند افکار و اندیشه‌ها و گفتار و کردار امام در جامعه فراموش شود بلکه مکتب و اندیشه امام باید در نظام جمهوری اسلامی عملیاتی و اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه سیره و روش امام برای نسل دیروز و امروز و فردای ما الگو است، بیان کرد: نسل جوان آینده ساز ما برای اداره آینده کشور و برداشتن گام دوم انقلاب به نرم افزاری مطمئن، جامع، شتاب دهنده و تحول آفرین یعنی درس‌ها و گفتار و رفتار امام نیاز دارند.

امام جمعه دیر درباره تحقق مکتب امام، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در همه سرفصل‌ها همچون مردم سالاری، پیشرفت‌های علمی، امور دیپلماسی، اقتصادی و خدمات عمومی موفقیت‌های بزرگی به دست آورده که انکار آنها بی انصافی است اما ناکامی‌ها کم نبوده است.

وی افزود: هر جا که تلاش کردیم و با روحیه جهادی وارد شده و انقلابی عمل کردیم موفق بودیم و هر جا که تنبلی کردیم آنجا دچار ضعف و شکست شدیم، البته نقش تحریم‌ها و فشارهای دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون را هم نباید نادیده بگیریم.

حسینی گفت: مردم در پیروزی انقلاب نقشی تعیین کننده داشتند اما این رهبری امام بود که این حرکت مردم را به پیروزی رساند.

وی تصریح کرد: دشمن با فشارهای اقتصادی سعی می‌کند مردم را به ستوه آورده تا علیه نظام به خیابان بیایند.

امام جمعه دیر بیان کرد: خود مسئولان هم اعتراف دارند که طرح مردمی سازی یارانه‌ها خواسته یا ناخواسته مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: این مردم واقعاً تا حالا با این نظام بوده اند اما مسئولان هم باید همت کنند و این بی نظمی و سرعت سرسام آور افزایش قیمت‌ها در بازار را که گویی نظارتی نیست، را نظارت کنند و جلوی گرانی‌های لجام گسیخته را بگیرند.

حسینی با بیان اینکه نباید بگذاریم دشمن از انقلاب هویت زدایی کند، عنوان کرد: نباید بگذاریم یاد امام کمرنگ و تحریف شود و جامعه به ضد ارزش‌های زمان طاغوت برگردد.

وی ابراز داشت: در مقابل جنگ روانی دشمن بایستیم و دروغ‌های آنها را افشا کنیم.

خطیب جمعه دیر تاکید کرد: اگر از مسئولان نقد می‌کنیم در کنار آن در موقعیتی هم که دشمن مسئولان را تخریب می‌کند، از آنها قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای چندمین بار فرمودند من با اخلال و سروصدا در سخنرانی‌ها مخالف هستم، تاکید کرد: دستگاه‌های مربوطه با برهم زنندگان نظم در مراسم ارتحال امام برخورد کنند.

خطیب جمعه دیر گفت: ایران اسلامی در دفاع از منافع ملی و مقابله با اقدامات دشمنان با کسی رودربایستی ندارد.

حسینی عنوان کرد: در بحث هسته‌ای ما یک معامله‌ای کرده ایم و قرار نیست که یک طرف به تمام تعهداتش عمل کند و طرف دیگر همه تعهدات را زیر پا بگذارد.

کد خبر 46792
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار