جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
نیروهای امدادی استان بوشهر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند
بوشهر- در پی نشست یکی از مخازن آمونیاک کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروز آباد، نیروهای امدادی و درمانی استان بوشهر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه به علت نشست یکی از مخازن آمونیاک کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروز آباد حادثه‌ای در این کارخانه روی داد.

در همین راستا نیروهای امدادی، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

آماده‌باش نیروهای امدادی

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نشست یکی از مخازن آمونیاک کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروز آباد نیروهای امدادی استان بوشهر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

کوروش دهقان با اشاره به اینکه استان بوشهر آماده کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان حادثه کارخانه فیروزآباد است اضافه کرد: انتشار گاز این کارخانه مشکلی برای استان بوشهر ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: در پی وقوع این حادثه بیمارستان‌ها و مراکز امدادی استان بوشهر برای کمک احتمالی به حادثه‌دیدگان اعلام آمادگی کرده است.

آمادگی مراکز درمانی

️سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پی وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد در آماده‌باش کامل قرار گرفت.

حسن ملکی‌زاده افزود: همه مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌های استان، پایگاه‌های اورژانس، تیم‌های واکنش سریع و اتوبوس آمبولانس استان جهت کمک‌رسانی و پذیرش مصدومان احتمالی این حادثه در حالت آماده باش هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تجهیزات کافی موجود بوده و از نظر دارویی، ملزومات پزشکی و کادر درمان در آماده باش کامل هستیم.

آماده باش تیم‌های هلال احمر استان بوشهر

سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: تیم‌های عملیاتی و تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان بوشهر آماده اعزام و کمک رسانی به شهرستان فیروزآباد می‌باشد.

احسان ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به اینکه استان بوشهر، استان معین و هم‌جوار استان فارس است، تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر و تیم واکنش سریع جمعیت آماده اعزام و همچنین همکاری در خصوص حادثه شهرستان فیروزآباد هستند و در آمادگی ۱۰۰ درصد هستند.

در پی انفجار در یکی از مخازن کربنات سدیم کارخانه فیروزآباد و مجروح شدن تعدادی از کارگران آن کارخانه و همچنین نشت گاز در منطقه شهرستان فیروزآباد تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر دچار مسمومیت شده اند که مورد مداوا و بستری قرار گرفتند.

حادثه کارخانه فیروزآباد خوشبختانه فوتی در پی نداشته است و بر اساس گزارش‌های رسیده تاکنون به ۱۱۹ نفر امدادرسانی شده و به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

کد خبر 46907
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار