جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
۱۰۰۰ نفر در زندان‌های استان بوشهر آموزش مهارتی دیدند
بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته بیش از هزار نفر در زندان‌های استان بوشهر آموزش مهارتی دیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی در زندان‌های استان بوشهر، اظهار داشت: بیکاری و یا نداشتن شغل مناسب را می‌توان یکی از مهمترین دلایل ارتکاب جرم از سوی افراد و ورود آنها به زندان دانست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هزار مددجو در زندان‌های استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند، افزود: بنابراین و در این راستا می‌توان با گسترش فضاها و امکانات مهارت آموزی در زندان‌ها شرایطی را فراهم آورد تا زندانیان بتوانند پس از آزادی از زندان مهارت‌های شغلی لازم را فراگیرند و برای جامعه مفید باشند.

دراهکی با اشاره به برنامه ریزی آموزشی برای ارائه بیش از ۱۲۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در زندان‌های استان بوشهر در سال جاری، اضافه کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان باعث تربیت نیروی متخصص خواهد شد و دغدغه زندانیان برای یافتن شغل پس از آزادی را کم می‌کند داشتن مهارت در فرد زندانی ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، منجر به تقویت شخصیت و توجه به استعدادها و توانایی‌های درونی و فردی می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر به همکاری ۴۷ مربی آموزش فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی مهارتی زندانیان با اداره کل زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مهارت آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در صورت وجود زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری دوره‌های مهارتی در زندان‌ها استان تعداد مربیان بیشتری به زندان‌ها اعزام خواهیم کرد.

دراهکی با تاکید بر اینکه باید بکوشیم ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه ای را در زندان‌ها بالا ببریم، تصریح کرد: باید همه مسئولین امر آموزش دست به دست هم بدهیم تا قبل از اینکه فرد وارد زندان شود داری مهارت و شغل شود تا ضمن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری کنیم.

کد خبر 47070
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار