جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
شرکت‌های دانش بنیان و فناور به حوزه کشاورزی دشتستان ورود کنند
بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: کشاورزی از جمله حوزه‌هایی است که ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناور در آن اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح ظهر پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دشتستان اظهار داشت: خداوند در آیات مختلف انسان‌ها را به کشاورزی تشویق کرده و کسانی را که هرگونه فسادی در این کار مقدس ایجاد می‌کنند سرزنش می‌کند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به آیات قرآن کریم درباره کشت و کشاورزی، بیان کرد: کشاورزان گنجینه‌های خداوند بر روی زمین هستند چرا که از آب، خاک، دانه‌ها، میوه‌ها، گل‌ها و گیاهانی بر می‌آورند که از سویی خوراک و بخشی از پوشاک و دیگر نیازمندی‌های انسان را فراهم می‌کند و از طرفی به زمین طراوت و زیبایی و به آدمیان امید و شادابی می بخشد.

وی با بیان اینکه کشاورزی و زراعت هدیه‌ای است که خداوند از سوی زمین به انسان داده تا به وسیله آن بشر قدرت زندگی داشته باشد و بتواند به کمال مطلوب برسد اما گاه انسان از اهمیت کشاورزی در زندگی خود غافل است و بیشتر توجه خود را صرف صنعت می‌کند، ابراز داشت: کشاورزی یکی از منابع اصلی تغذیه انسان است از این رو اسلام تاکید بسیاری در مورد آن دارد زیرا پیشرفت کشاورزی پایه مهمی در استقلال اقتصادی و بلکه سیاسی جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام مصلح افزود: کشاورزی از جمله حوزه‌هایی است که ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناور در آن اهمیت زیادی دارد و از علل این موضوع آن است که کشاورزی تأمین کننده امنیت غذایی کشور است.

وی اضافه کرد: کشاورزی سهم بالایی در اشتغال دارد و حدود ۱۸ درصد از اشتغال کشور و یک حوزه پیشران که اثرگذاری مناسبی در بخش‌های صنعتی و خدماتی دارد، کشاورزی تأمین کننده مواد اولیه سومین صنعت مهم ایران (صنایع غذایی) است و دارای بازار بزرگ صادراتی است.

لزوم اعطای تسهیلات کم بهره و نظام مند

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور به طور مستقیم به تولیدات بخش کشاورزی وابسته است گفت: هرگونه اختلالی در روند تولید این بخش می‌تواند به طور مستقیم امنیت غذایی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را تهدید کند.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: همه موارد می‌تواند علل راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی باشد، بخش کشاورزی سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین در اشتغال زایی مردم ایران داشته و نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، دست یابی به امنیت غذایی، کسب درآمدهای ارزی و استقلال سیاسی و اقتصادی از عمده ترین ضرورت‌های توجه به بخش کشاورزی است.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات کم بهره و نظام مند، تدوین سیاست‌های حمایتی و تشویقی توسط دولت، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مؤسسات و علاقمندان تأسیس شرکت‌های دانش بنیان، سند دار کردن زمین‌های کشاورزی و شناسنامه دار کردن مزارع و باغات، افزایش تعاونی‌های تولید کشاورزی، ارائه یارانه فناوری به منظور افزایش بازدهی تولید و استفاده بهینه از منابع از مهمترین راهکارهای ترویج کشاورزی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان با حضور مصلح امام جمعه دشتستان، بنافی فرماندار شهرستان، مدرسی رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی برگزار شد و در این مراسم از خدمات دکتر کهن مو تقدیر و دکتر حسامی به عنوان رئیس جدید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دشتستان معرفی شد.

کد خبر 47166
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار