یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
صف جهیزیه و تسهیلات اشتغال مددجویان در استان بوشهر به صفر رسید
بوشهر- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: صف پشت نوبت جهیزیه، تسهیلات کار و فرانشیز درمان مددجویان استان بوشهر به صفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا میری صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد و برای سال جاری ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: آموزش هفت هزار نفر از مددجویان کمیته امداد این استان در حال انجام است.

میری خاطرنشان کرد: امسال تسهیلات کارگشایی این استان ۶۵۰ میلیارد تومان است که برنامه داریم تا دی‌ماه اعتبارات را جذب کرده و به سراغ دریافت اعتبارات مازاد سایر استان‌ها برویم.

وی با اشاره به اینکه شرایط کرونا پارسال بسیاری از مشاغل را دچار مشکل کرد، گفت: پارسال حدود هزار و ۵۰۰ نفر با توانمندسازی از دایره مددجویان استان بوشهر خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه تعداد ورودی‌های مددجویان نسبت به خروجی‌ها بیشتر بوده است افزود: در حوزه خرید مسکن سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۰۸ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: سرانه اکرام و محسنین در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۵۵۱ هزار تومان و ۲۱۰ هزار تومان بوده است که این ارقام در سال ۱۴۰۰ به ۷۹۰ هزار تومان و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

میری با بیان اینکه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ مقاوم دوم پرداخت زکات را به دست آورده است افزود: ۹۰ هزار مددجو در این استان خدمات دریافت می‌کنند.

تأمین کولر و یخچال

وی ادامه داد: این سازمان مسئول ایجاد فقر نیست بلکه ایستگاهی است که سرریز مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم در آن جمع می‌شود و نیاز است که به شکلی آبرومند و با حفظ صیانت و تکریم این خانواده‌ها، زمینه کاهش فقر فراهم شود.

میری بابیان اینکه پارسال سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صدقات در این استان پرداخت‌شده است، گفت: در دوماهه نخست سال جاری ۵۶۹ میلیون تومان صدقه در استان بوشهر جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: صف پشت نوبت جهیزیه، تسهیلات کار و فرانشیز درمان مددجویان استان بوشهر در سال گذشته به صفر رسید.

وی بابیان اینکه سال ۱۴۰۰ در توزیع کولر و یخچال بین مددجویان این استان ۱۲۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۹ وجود داشته است، خاطرنشان کرد: پارسال ۱۶۲۷ دستگاه کولرگازی و بیش از ۱۵۰۰ دستگاه یخچال توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به رشد ۱۳۳ درصدی خرید جهیزیه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر در بخش فرانشیز درمانی ۱۱۸ درصد، تسهیلات کارگشایی ۱۲۸ درصد و تسهیلات مسکن ۲۱۴ درصد رشد داشته است.

کد خبر 47287
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار