سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 14 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مشاهده دو پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی
بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه تنگ شیرینه واقع در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی، حضور دو پلنگ در این منطقه را ثبت و ضبط کردند.

فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روزهای اخیر با بررسی دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه تنگ شیرینه واقع در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی، حضور دو پلنگ در این منطقه را ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به کوشش‌ها و سخت کوشی محیط بانان منطقه و همراهی گسترده همیاران طبیعت در زمینه حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش منطقه کوه بیرمی، به موفقیت‌های زیادی در زمینه افزایش تعداد گونه‌های وحوش در منطقه حفاظت شده نائل آمده‌ایم.

وی یادآور شد: به همین جهت در حال حاضر زیستگاهی امن برای حیات وحش در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی به وجود آمده است که می‌توانیم حضور دو پلنگ ایرانی را توسط دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه ثبت و ضبط کنیم.

وی گفت: استفاده از دوربین‌های تله‌ای به عنوان یکی از راه‌های حفاظتی و حراستی حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان بوشهر در حال گسترش می‌باشد و از طریق همین دوربین‌های تله‌ای، تصاویر و فیلم‌های بسیار ارزشمندی از چگونگی زیست و تنوع زیستی هر منطقه به دست داده می‌شود.

کد خبر 47288
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار