یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود/ نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای
بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به روی سواحل استان خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا عصر امروز به سبب وزش باد شمال غربی بر روی دریا، خلیج فارس تا حدودی متلاطم است.

وی اضافه کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، دریا در فاصله دور از ساحل در برخی ساعات مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی روزهای جمعه تا یکشنبه آینده به تناوب احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای از روی عراق و خوزستان به روی شمال خلیج فارس و سواحل و مناطق شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی پور افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و دور از سواحل گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید با مؤلفه شمال غربی گاهی بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت در فراساحل استان، از افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا (۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر)، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به خلیج فارس و کاهش دید افقی خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: توصیه می‌شود نسبت به احتیاط و گاهی خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در فراساحل استان اقدام شود.

کد خبر 47345
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار