جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در دشتستان جدی گرفته شود
بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان جدی گرفته شود و برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تاکید بر تسهیل ازدواج اظهار داشت: ازدواج باعث می‌شود نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت در زوجین ارضاء شود.

وی با اشاره به اینکه با ازدواج می‌توان به امنیت مالی رسید اضافه کرد: ازدواج سلامت جسمانی فرد را افزایش می‌دهد، آمار نشان می‌دهد: افسردگی، اعتیاد، سرطان، سکته و خودکشی در افراد مجرد بیشتر است.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: ازدواج موجب افزایش ارتباطات اجتماعی می‌شود، زیرا افراد متأهل راحت تر در تفریحات و اجتماعات خانوادگی و دوستانه حضور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: ازدواج باعث می‌شود که فرد از یک سری حقوق قانونی و اجتماعی که به علت تجرد محروم مانده است برخوردار شود و ازدواج باعث می‌شود که نیازهای طبیعی به ویژه نیازهای جنسی در کانال صحیح خود تأمین شود.

مصلح با اشاره به سالروز شهادت زائران خدا به دست مأموران آل سعود افزود: حدود ۴۰ زائر ایرانی در مکه معظمه و خانه خدا در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین به دست مأموران دولت وهابی سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: حمله به زائران خانه خدا نشان داد که سردمداران وهابی عربستان نه تنها لیاقت خدمت به حرمین شریفین ندارند بلکه برای اثبات سرسپردگی خویش حاضرند احکام محکم الهی را نیز زیر پا بگذارند این لکه ننگ ابدی برای آل سعود در صفحات تاریخ هرگز فراموش نخواد شد.

امام جمعه دشتستان با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکایی در خلیج فارس ۱۳۶۷ گفت: به همین مناسبت این روز، روز افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است.

وی اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا دارای پرونده قطور و سیاهی در قبال نقش حقوق بشر در مواجهه با ملت بزرگ ایران در طول تاریخ است که می‌توان به موارد زیادی همچون کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و سرنگونی دولت دکتر مصدق تا فاجعه حمله به پرواز هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی و شهادت ۲۹۰ نفر از مسافران و خدمه پرواز نام برد.

حجت‌الاسلام مصلح تاکید کرد: از بزرگترین موارد نقض حقوق بشر در قبال ایران توسط سران مستکبر آمریکا وضع تحریم‌های گسترده اقتصادی و مالی است که تمامی اقشار مردم را تحت تأثیر نتایج منفی خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی نمونه‌ای از تروریسم دولتی و جنایتی آشکار در نقض اصول بنیادین حقوق بین الملل محسوب می‌شود افزود: آمریکا حقوق بشر را به عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت‌ها سلطه یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل نماید.

امام جمعه دشتستان خواستار حل مشکل مسکن شد و اضافه کرد: در این شرایطی که مسأله تأمین و اجاره مسکن برای مردم تبدیل به یک معضل جدی شده دولت باید برای حل آن دست به اقدام‌های فوری و جدی بزند

وی خواستار تکمیل واحدهای مسکونی مهر که سال‌ها از ساخت آن می‌گذرد شد و ادامه داد: در کل کشور بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خانه خالی وجود دارد ولی بلااستفاده مانده است دولت با الزاماتی از جمله وضع و دریافت مالیات از خانه‌های خالی آنها را از بلاتکلیفی خارج نماید.

مصلح گفت: در مناطقی که مشکل زمین وجود ندارد زمین مورد نیاز همراه با تسهیلات لازم در اختیار بخش خصوصی و نهادهای متولی مسکن نیازمندان، همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد مسکن قرار دهد.

وی تاکید کرد: از صاحبان و مالکان خانه‌ها عاجزانه استدعا می‌شود در این شرایط دشوار به مستأجران خود ترحم کنند. رحم کنید تا خدا به شما رحم کند. بر مستأجران آسان بگیرید و انصاف خرج دهید.

امام جمعه برازجان افزود: نظارت بر اجرای مصوبه افزایش بها اجاره بها حداکثر ۲۰ درصد در شهرستان‌ها و جواز نماز و روزه برای مستأجرین توسط رهبری و تشکر از موجرانی که پیشگام این همکاری شده اند.

وی با اشاره به مسئله اوقات فراغت گفت: متأسفانه چند سالی است به بهانه کرونا و مشکلات مالی دستگاه‌های فرهنگی برای اوقات فراغت دانش آموزان هیچ برنامه‌ای ندارند و دانش آموزان همچنان رها شده و هیچ توجهی برای آموزش و تربیت آنها صورت نمی‌گیرد.

مصلح اظهار داشت: از فرماندار دشتستان درخواست می‌شود نسبت به تشکیل یک ستاد اوقات فراغت تا نهادهای مسئول را موظف کنند که برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان عزیز برنامه ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند.

کد خبر 47401
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار