جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان بوشهر/ کیفیت هوا کاهش می‌یابد
بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان خبر داد و گفت: کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا عصر امروز، با وزش بادهای شمالی روی دریا، خلیج فارس بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا حدودی متلاطم است.

وی اضافه کرد: از امشب با کاهش سرعت وزش باد دریا نیز آرام تر خواهد شد همچنین امروز و فردا احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای و در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا روی خلیج فارس، سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: روزهای پایانی هفته نیز در نیمه جنوبی استان در برخی ساعات بر پوشش ابر افزوده خواهد شد و احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گردوخاک، احتمال ورود گرد و غبار فرا منطقه‌ای و کاهش دید افقی، فردا در برخی نقاط مه رقیق پیش بینی می‌شود.

مساعدی تاکید کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا در مناطق جنوبی استان طی ساعاتی از امروز با سرعت ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان در برخی ساعات امروز ۹۰ تا ۱۸۰، فردا در همه نقاط ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 47455
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار